کمبود عجیب ماهی در بازار شهرهای ساحلی!

کمبود عجیب ماهی در بازار شهرهای ساحلی!

ماهی در شهرهای ساحلی کمیاب شده است. ريیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان می‌گوید: برخی قاچاق‌چیان به بهانه صادرات ماهی و خرچنگ پروانه صادرات می‌گیرند و با صادرات ماهی و خرچنگ گازويیل قاچاق می‌کنند!

به گزارش تجارت‌نیوز، ماهی در شهرهای ساحلی کمیاب شده است. برخی مردم استان‌هایی از جمله هرمزگان به تجارت‌نیوز گزارش داده‌اند که ماهی در شهرهای ساحلی به شدت گران و کمیاب شده است! حالا در بندرعباس قیمت شیرماهی به کیلویی 120 هزار تومان رسیده است و دیگر ماهی‌های جنوب با قیمت 140 تا 150 هزار تومان فروخته می‌شود.

ريیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان با تایید این خبر به تجارت‎‌‌نیوز می‌گوید: علت گران و کمیاب شدن ماهی این است که ماهی‌های جنوب به کشورهای حوزه خلیج فارس قاچاق می‌شوند.

به گفته مهرداد بازرگان، برخی قاچاقچیان به بهانه صادرات ماهی و خرچنگ، پروانه صادرات می‌گیرند و همراه با محموله صادراتی ماهی و خرچنگ گازويیل قاچاق می‌کنند!

او ادامه می‌دهد: این پدیده به حدی رایج شده است که بسیاری از شرکت‌های فرآوری خرچنگ به دلیل قاچاق بی‌رویه تعطیل شدند و دولت هم به وضعیت فعلی رسیدگی نمی‌کند.

ماهی در شمال هم کمیاب شد

اما این ماجرا به سواحل جنوب خلاصه نمی‌شود و به گفته مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‎‌های صیادی، ماهی در شمال کشور هم کمیاب است. او می‌گوید بخشی از این کمبود به برداشت‌های بی‌رویه و صیدهای غیر مجاز مربوط می‌شود. اکنون فصل تخم‌ریزی ماهی‌هاست اما عده‌ای این استانداردها را رعایت نمی‌کنند.

یعقوب دوجی توضیح می‌دهد: امسال برداشت ماهی نسبت به سال قبل با کاهش بی‌سابقه‌ای رو به رو شده است و رودخانه‌هایی که به دریا می‌ریزند و محل تخم‌ریزی ماهی‌ها هستند با پساب کشاورزی به شدت آلوده شده و همین مساله باعث کاهش ذخایر ماهی شمال شده است.

مطالعه بیشتر: صید ترال ادامه دارد / صیادان هر روز فقیرتر از دیروز

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد