تحلیل تکنیکال و بنیادی یک نماد خودرویی | اهداف قیمتی خپارس کجاست؟

تحلیل تکنیکال و بنیادی یک نماد خودرویی | اهداف قیمتی خپارس کجاست؟

خپارس روز گذشته بعد از بازگشایی منفی 10 درصدی امروز به صف خرید رسید و تا آخر بازار صف خرید خود را حفظ کرد. در صورت تثبیت قیمت 100 تومان، هدف قیمتی بعدی خپارس کجاست؟

به گزارش نبض بورس، خپارس بعد از بازگشایی منفی 10 درصدی روز گذشته، امروز را با انرژی بالایی آغاز کرد و خیلی سریع به صف خرید نشست و در روز خوب خودرویی‌ها موفق شد تا پایان بازار صف خرید خود را حفظ کند. در پایان با معامله بیشتر از 800 میلیون برگه سهم که نسبت به گذشته سهم تقریبا کم سابقه بود و پایانی 4.6 درصد مثبت به کار خود در دومین روز هفته پایان داد.

تحلیل بنیادی خپارس | افت میزان فروش
 

خپارس در اردیبهشت ماه حدود 215 میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به اردیبهشت سال قبل حدود 30 درصد و نسبت به میانگین سال 99 حدود 32 درصد افت کرده است. مقدار فروش گروه Q200 به عنوان محصول اصلی حدود 2500 دستگاه در اردیبهشت ماه گزارش شده که این عدد برای اردیبهشت سال قبل برابر با 3100 دستگاه بوده است. نرخ فروش گروه Q200 نسبت به ماه گذشته حدود 26 درصد افت کرده است.

نسبت فروش شرکت در اردیبهشت نشان از افت 65.0 درصدی نسبت به میانگین ماهانه زمستان و افت 22.0 درصدی نسبت به میانگین فروش ماهانه پاییز دارد. خپارس در پاییز با فروش 830.4 میلیارد تومان به زیان خالص 324.6 میلیارد تومان رسیده بود.

تحلیل تکنیکال خپارس | اهداف قیمتی کجاست؟
 

تارگت اصلاح در ساختار پیچیده‌ خپارس بر روی فیبوی 0.23 بسط دو موج WX در 97 تومان قرار دارد که همزمان منطبق بر حمایت هندسی سهم در این محدوده است. از طرفی دیگر قیمت سهم بسیار نزدیک به خط روند صعودی بلند مدت خود است که می‌تواند ریسک قیمتی را کاهش دهد. در صورت برگشت قیمت و تثبیت بر روی 100 تومان -که به نظر می‌رسد این مهم با حجم قابل توجهی که امروز معامله شد، محقق شده است- قیمت سهم شانس رسیدن به محدوده 130 تومان در میان مدت را دارد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد