چرا بازار سهام باز هم منفی شد؟ / حل ابهامات محرک اصلی بورس

چرا بازار سهام باز هم منفی شد؟ / حل ابهامات محرک اصلی بورس

امروز شاخص کل بورس و کلیت بازار باز هم منفی و با روند اصلاحی رو به رو شدند. چرا بازار سهام باز هم منفی شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، رشد و صعود بازار سهام مقطعی و کوتاه مدت بود و امروز باز هم شاخص قرمزپوش آغاز به کار کرد. بیشتر نمادهای شاخص‌ساز هم امروز باز هم منفی شروع شدند و افت قیمت را تجربه کردند.

شاخص کل بورس امروز در نیمه اول معاملات در محدوده یک میلیون و 491 هزار واحد قرار گرفت. همچنین شاخص هم‌وزن هم امروز با هزار واحد منفی در محدوده 450 هزار واحد قرار گرفت.

گروه‌های فلزات اساسی و پتروشیمی امروز با افت تقاضا همراه شدند و در محدوده منفی داد و ستد می‌شوند. اما گروه خودرو امروز با گرایشات مثبت و با افزایش تقاضا مواجه شده است. اما با توجه به این موضوع که روز گذشته بازار مثبت شد، چرا امروز روند اصلاحی باز هم جان گرفت؟ دلایل افت بازار چه عواملی هستند؟

احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه درباره روند فعلی بازار سهام به تجارت‌نیوز گفت: محرک اصلی بازار ابهاماتی هستند که باید برطرف شوند. ابهام اصلی در حال حاضر مذاکرات برجام است.

وی افزود: در وهله بعدی اگر سیاست‌های مربوط به قیمت‌گذاری دستوری حل و فصل شود ابهام و بی‌اعتمادی در بازار کمتر می‌شود. در حال حاضر موضوع قیمت‌گذاری دستوری در صنایع مختلف ایجاد شوک و هیجان کرده است.

وی در بخش دیگری گفت: انتشار اوراق بدهی و کسری بودجه عامل تهدید کننده اصلی بازار هستند. همچنین گمانه‌هایی درباره انتشار اوراق بدهی با نرخ بالا زده می‌شود و همین موضوع بی‌اطمینانی را در بازار بالا برده است زیرا این بازار رقیب اصلی بورس به حساب می‌آید.

اشتیاقی تاکید کرد: سهام عدالت موضوع دیگری است که اگر به صورت بلوکی یا به هر روش دیگری آزادسازی شود به بازار فشار فروش وارد می‌کند و باید با احتیاط و تامل بیشتری نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری شود.‎

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد