سیگنال اونس جهانی و نرخ ارز در بازار سکه / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز 20 شهریور 1400

سیگنال اونس جهانی و نرخ ارز در بازار سکه / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز 20 شهریور 1400

با افزایش قیمت دلار، ‌سکه امامی نیز در مسیر صعودی قرار گرفت و با 20 هزار تومان رشد به محدوده 12 میلیون و 200 هزار تومان رسید. به گفته فعالان، افزایش قیمت سکه امامی در شرایطی صورت گرفت که بهای اونس طلا در بازارهای جهانی در مسیر نزولی قرار داشت.

به گزارش ، با افزایش قیمت دلار، ‌قیمت سکه امامی نیز در مسیر صعودی قرار گرفت و با 20 هزار تومان رشد به محدوده 12 میلیون و 200 هزار تومان رسید. به گفته فعالان، افزایش قیمت سکه امامی در شرایطی صورت گرفت که بهای اونس طلا در بازارهای جهانی در مسیر نزولی قرار داشت.

در صورتی که اونس طلا به زیر محدوده هزار و 790 دلار برود، سکه کار دشواری برای ادامه روند صعودی دارد. با این حال، ‌در صورتی که فلز گران‌بهای داخلی بتواند خود را بالای محدوده 12 میلیون و 200 هزار تومان حفظ کند، ‌خریداران بیشتری وارد بازار خواهند شد.

تاثیر تحولات افغانستان بر بازار طلای ایران

ایوب اکبری‌پور، با بیان اینکه در هفته‌ای که گذشت شاهد تغییرات چندانی در قیمت‌های داخلی نبوده‌ایم اما در حوزه تحولات و نوسانات جهانی، هر اونس جهانی طلا با افت 29 دلاری روبه‌رو شده است؛ افزود: بازارهای جهانی هفته گذشته با قیمت 1829 دلار برای هر اونس طلا هفته را به اتمام رساندند اما امیدواری‌ها برای بالا رفتن قیمت اونس جهانی در روز بازگشایی بازارها در ابتدای هفته (دوشنبه) وجود داشت.

وی افزود: دلایلی همچون نگرانی‌ها از بابت کندی رشد اقتصای به سبب شیوع بیشتر ویروس کرونا دلتا و تاثیر آن در بازار کار، نگرانی از بابت آماری که قرار بود سازمان NHD‌ (سازمانی که میزان درآمد اشتغال‌های غیرکشاورزی را ارايه می‌دهد) منتشر کند و همچنین نگرانی از بابت افزایش نرخ بیکاری در آمریکا پیش‌بینی‌ها برای بازارهای جهانی را به این سمت و سو کشانده بود که هر اونس طلا تا 1850 دلار هم بالا خواهد رفت، که اونس طلا به این رقم نرسید.

مطالعه بیشتر: تاثیر تحولات افغانستان بر بازار طلای ایران / سکه چقدر گران شد؟

دنیای اقتصاد نوشت:

قیمت اونس طلا در معاملات روز پنجشنبه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار بار دیگر به کانال 1800 دلاری بازگشت. ارزش دلار پس از آن افت کرد که برخی اعضای بانک مرکزی آمریکا تردیدهایی در مورد برنامه این بانک برای کاهش کمک‌های مالی و حمایتی در انتهای سال جاری به وجود آوردند.

به گفته برخی کارشناسان، اقتصاد آمریکا هنوز به‌طور کامل از بحران خارج نشده و اختلالات زنجیره‌های تامین و کمبود نیروی کار همچنان مشکلاتی به وجود آورده که نیازمند حمایت است. این اظهارات گمانه‌زنی‌ها در مورد افزایش تورم را بالا برده و باعث محبوبیت بیشتر طلا برای سرمایه‌گذاران می‌شود. اما روند صعودی طلا در معاملات دیروز ادامه نیافت و این فلز گرانبها نتوانست در مسیر صعودی خود استوار بماند و شاهد تزلزل قیمت شد. به این ترتیب اونس طلا در ساعت 19:30 دیروز به وقت تهران به 1797 دلار معامله شد.

آخرین اخبار حوزه ارز، طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد