وام خرید اتاق 8 متری در تهران چقدر است؟

وام خرید اتاق 8 متری در تهران چقدر است؟

وام مسکن تهرانی‌ها 240 میلیون تومان است. 200 میلیون تومان وام خرید خانه برای مسکن اولی‌ها و 40 میلیون تومان وام جعاله مسکن. اما مبلغ وام مسکن، برای افراد مجرد و متاهل متفاوت است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وام مسکن برای افراد مجرد ساکن تهران 100 میلیون تومان است. اما مبلغ وام مسکن برای یک زوج در تهران، 200 میلیون تومان است.

متقاضیان وام مسکن، چه مجرد و چه متاهل می‌توانند 40 میلیون تومان هم وام جعاله دریافت کنند. بر این اساس می‌توان گفت مبلغ وام مسکن در تهران، برای افراد مجرد 140 میلیون تومان و برای افراد متاهل 240 میلیون تومان است.

اما دو نکته درباره وام خرید مسکن به خصوص در تهران وجود دارد؛ اول هزینه بالای خرید اوراق است و دوم سهم بسیار کم وام مسکن از قیمت مسکن است.

وام خرید اتاق 8 متری!

براساس آخرین گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت خرید مسکن در شهر تهران به 29 میلیون و 600 هزار تومان رسیده است. با این حساب یک فرد با وام مسکن خود چند متر خانه می‌تواند بخرد؟

یک فرد مجرد با وام مسکن خود در تهران می‌تواند فقط 4٫5 متر خانه بخرد. به عبارتی وام مسکن افراد مجرد در تهران فقط کفاف خرید 4٫5 متر از یک واحد مسکونی را می‌دهد.

این مقدار برای یک زوج به 8 متر می‌رسد. به عبارتی یک زوج تهرانی می‌توانند با وام مسکن خود فقط یک اتاق 8 متری در تهران بخرند.

اما این افراد باید برای دریافت این وام تا 29 میلیون تومان هزینه کنند. این پولی است که افراد باید برای خرید اوراق تسه وام مسکن پرداخت کنند.

یک فرد مجرد برای دریافت وام 140 میلیون تومانی مسکن در شهر تهران باید 16 میلیون و 772 هزار تومان برای خرید اوراق تسه بپردازد. 11 میلیون و 980 هزار تومان برای خرید اوراق تسه وام مسکن و چهار میلیون و 792 هزار تومان هم برای خرید اوراق وام جعاله.

این مبلغ برای افراد متاهل بیشتر است و آنها باید برای دریافت 240 میلیون تومان وام خرید مسکن در تهران، 28 میلیون و 752 هزار تومان پرداخت کنند.

اما مبلغ وام مسکن در دیگر شهرها چقدر است؟ مبلغ وام مسکن برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از 200 هزار نفر به 80 میلیون تومان رسیده است. این وام برای سایر مناطق شهری 60 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مطالعه بیشتر: قیمت وام مسکن 1400

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد