ذخیره سازی 20 میلیارد مترمکعب آب در سدها

ذخیره سازی 20 میلیارد مترمکعب آب در سدها

مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آبی کشور از ذخیره سازی 20 میلیارد و 280 میلیون مترمکعب آب در سدهای کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، فیروز قاسم زاده اظهار کرد: سامانه اطلاعاتی سدهای کشور نشان می‌دهد تا تاریخ 2 بهمن سال آبی جاری (سال آبی 1401-1400) میزان کل حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در حدود 20 میلیارد و 280 میلیون مترمکعب رسیده است.

وی گفت: میزان ذخایر سدها نشان از کاهشی در حدود 22 درصد نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته است.

مدیر کل دفتر اطلاعات و داده‌های آبی کشور ادامه داد: میزان کل ورودی به سدهای کشور در سال آبی جاری تا تاریخ 2 بهمن حدود 6.8 میلیارد مترمکعب است که کاهشی معادل 18 درصد نسبت به سال آبی گذشته در مدت مشابه را نشان می‌دهد.

وی گفت: میزان کل حجم خروجی از سدهای کشور از ابتدای مهرماه تا تاریخ 2 بهمن نیز معادل 7 میلیارد متر مکعب است که کاهشی معادل 36 درصد نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته نشان می‌دهد.

قاسم زاده ادامه داد: در شرایط فعلی از کل حجم مخزن سدهای کشور که در حدود 5/50 میلیارد متر مکعب است، حدود 41 درصد ظرفیت مخازن سدهای کشور، آب ذخیره شده وجود دارد.

وی گفت: میزان پرشدگی سدهای مهمی، چون زاینده رود، شمیل و نیان و سفید رود در شرایط فعلی به ترتیب حدود 13، 100 و 25 درصد است و در استان‌های خوزستان و تهران، میزان پرشدگی مخازن طی سال آبی جاری به ترتیب در حدود 46 و 17 درصد است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد