مالکیت سرخابی‌ها در حال تعیین تکلیف است

مالکیت سرخابی‌ها در حال تعیین تکلیف است

ريیس سازمان خصوصی سازی از تعیین تکلیف اختیار مالکانه و اعضای مجمع سرخابی‌ها برای حل شدن مشکل از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد.

حسین قربان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود، وزارت اقتصاد مالک باشگاه پرسپولیس شده است، اظهار داشت: طبق بند یک ماده 18 قانون سیاست‌های اصل 44 هر شرکتی که در لیست واگذاری قرار می‌گیرد، وزیر اقتصاد ريیس مجمع آن است و در حال حاضر 295 بنگاه در لیست واگذاری‌ها قرار دارند.

ريیس سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: وزیر اقتصاد مسوولیت و اختیار مالکانه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را به وزیر ورزش تفویض کرده است. یکی از ایرادات کنفدراسیون فوتبال آسیا به این دو باشگاه، بحث مالکیت یگانه مطرح شده و به آن ایراد وارد کرده‌است. به همین جهت اختیار مالکانه باشگاه پرسپولیس به وزیر اقتصاد و باشگاه استقلال به وزیر صمت سپرده شد تا مشکل مالکیت یگانه برطرف شود.

معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد:‌ استفاده از واژه سپرده شدن «مالکیت» باشگاه پرسپولیس به وزارت اقتصاد اشتباه است. دولت مالک این دو باشگاه محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود، یکی از دلایل سپرده شدن مالکیت بدهی‌های مالیاتی این دو باشگاه است، عنوان کرد:‌ مساله تفویض اختیار مالکانه هیچ ارتباطی به بدهی مالیاتی این دو باشگاه ندارد.

ريیس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: وزیر دادگستری،‌ وزیر ورزش و وزیر اقتصاد به عنوان اعضای مجامع این دو باشگاه مشترک هستند. در حال تلاش هستیم که در روزهای آینده این سه جایگاه حقوقی در باشگاه‌ها مجزا شود تا مشکل یگانگی حل شود.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد