افزایش 169 درصدی تجارت ایران با عمان در نخستین فصل سال

افزایش 169 درصدی تجارت ایران با عمان در نخستین فصل سال

ريیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان گفت: خوشبختانه در سه ماه نخست امسال شاهد افزایش استثنایی حجم مبادلات بودیم و...

به گزارش خبرگزاری برنا، محسن ضرابی ريیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان در مورد افزایش حجم مبادلات با عمان را از سال 1392 «بسیار خوب» توصیف کرد و افزود: با این روند انشاء الله امسال حجم مبادلاتمان تا دو میلیارد دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: روابط اقتصادی مان با عمان از سال 1392 افزایش خیلی خوبی داشته است. در سال 1400 حجم مبادلاتمان به یک میلیارد و 336 میلیون دلار رسید که از این میزان 716 میلیون دلار سهم صادرات بود. خوشبختانه در سه ماه نخست امسال شاهد افزایش استثنایی حجم مبادلات بودیم و صادراتمان با 169 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 331 میلیون دلار رسید. با این روند انشاء الله امسال حجم مبادلاتمان تا دو میلیارد دلار افزایش پیدا خواهد کرد.
علت این امر ایجاد زیرساخت‌ها و همکاری‌های خیلی خوبی است که در دولت سیزدهم بین بخش خصوصی و دولت ایجاد شده است.

ريیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان گفت: قبل از کرونا تعداد پرواز‌های مستقیم مان به 9 خط هوایی رسیده بود، که بعد از برداشتن محدودیت‌های کرونایی خوشبختانه هر روز دارد بیشتر می‌شود. الان در تهران سه خط هوایی داریم که تقریبا هر روز پرواز دارند. از شیراز و رشت هم پرواز داریم. در استان‌هایی که به طور خاص ظرفیت توریست سلامت دارند، این تعداد خطوط هوایی افزایش پیدا می‌کند. خطوط دریایی مان هم که در صادرات تعیین کننده است، به حمدالله دارد افزایش پیدا می‌کند. خوشبختانه بین بندرعباس و یکی از بنادر اصلی کشور عمان خط مستقیم کشتیرانی وجود دارد و با برقراری خط کشتیرانی کانتینری، صادراتمان افزایش قابل توجهی خواهد داشت. استحضار دارید این خطوط هوایی در تعداد گردشگران به ویژه توریست سلامت تاثیر بسزایی دارد و ان شاء الله شاهد افزایش تعداد توریست‌ها در کشورمان خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد