واردات 100میلیون دز واکسن کرونا تا دی‌ماه

واردات 100میلیون دز واکسن کرونا تا دی‌ماه

رییس اتحادیه واردکنندگان دارو گفت: بر اساس قراردادهای منعقد شده با شرکت‌های تولیدکننده واکسن کرونا تا نیمه دی‌ماه و هم‌زمان با پایان سال 2021 میلادی 100 میلیون دز از این دارو باید به کشور وارد شود.

ایرنا: رییس اتحادیه واردکنندگان دارو گفت: بر اساس قراردادهای منعقد شده با شرکت‌های تولیدکننده واکسن کرونا تا نیمه دی‌ماه و هم‌زمان با پایان سال 2021 میلادی 100 میلیون دز از این دارو باید به کشور وارد شود.

ریاحی؛ رییس اتحادیه واردکنندگان دارو:

بر اساس قراردادهای منعقد شده با شرکت‌های تولیدکننده واکسن کرونا تا نیمه دی‌ماه و هم‌زمان با پایان سال 2021 میلادی 100 میلیون دز از این دارو باید به کشور وارد شود.

به دلیل کندی در واکسیناسیون عمومی از برنامه های وارداتی عقب ماندیم.

شرکتهای فایزر، جانسون و مدرنا از طریق سازمان بهداشت جهانی انجام می شود، به این صورت که ایران مبلغ واکسن را به این سازمان پرداخت می کند و سپس به حساب شرکت های مورد نظر واریز می شود تا بتوانیم سهم خود را دریافت کنیم.

هر کدام از این شرکت ها حاضر به ارسال 20 میلیون دز واکسن کرونا به ایران هستند اما با توجه به اینکه این دارو باید در دمای بسیار پایین نگهداری شود و امکانات سردخانه ای و حمل و نقل آن در کشور فراهم نیست، این واکسن به مرور زمان و به میزان قابل نگهداری وارد می شود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد