بدترین عملکرد اقتصادی چین در دوسال گذشته ثبت شد/ رشد 0.4 درصدی تولید ناخالص داخلی

بدترین عملکرد اقتصادی چین در دوسال گذشته ثبت شد/ رشد 0.4 درصدی تولید ناخالص داخلی

اقتصاد چین بدترین عملکرد سه ماهه خود را در بیش از دو سال گذشته به دلیل محدودیت‌های بهداشتی برای مهار ویروس کرونا ثبت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر اقتصاد چین بدترین عملکرد سه ماهه خود را در بیش از دو سال گذشته به دلیل محدودیت‌های بهداشتی برای مهار ویروس کرونا و بحران املاک و مستغلات که به شدت فعالیت را با مشکل مواجه کرد، ثبت کرد.

داده‌های رسمی اداره ملی آمار نشان داد که تولید ناخالص داخلی دومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه دوم امسال تنها 0.4 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است و این بسیار کمتر از افزایش 4.8 درصدی ثبت شده در سه ماهه قبل بود.

تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه دوم سال 2022 به میزان 2.6 درصد کاهش یافت که این کندترین رشد سه ماهه از سه ماهه اول سال 2020 بود.

در نیمه اول سال جاری، اقتصاد چین 2.5 درصد رشد کرد، که به نظر می‌رسد رشد سالانه 5.5 درصدی دولت را دور از دسترس قرار دهد.

در همین حال، سیاست‌گذاران چینی با چالش‌های فزاینده‌ای برای حفظ ثبات رشد مواجه هستند، زیرا این کشور با رویکرد غیرقابل تحمل پکن در قبال ویروس کرونا و بحران املاک دست و پنجه نرم می‌کند که باعث افزایش بدهی‌های بد و افزایش اعتراضات اجتماعی شده است.

در اوایل سال جاری، موضع سخت پکن در مقابله با این ویروس منجر به قرنطینه ده‌ها شهر شد؛ مقامات چینی اقتصاد را در ابتدای ماه گذشته بازگشایی کردند و محدودیت‌ها را در برخی از شهرهای بزرگ لغو کردند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد