روند قیمتی وتجارت در روز‌های آینده بورس چگونه خواهد بود؟

روند قیمتی وتجارت در روز‌های آینده بورس چگونه خواهد بود؟

وتجارت امروز را با خبر افزایش نرخ تسعیر ارز آغاز کرد اما متاسفانه این خبر خوب نتوانست جهشی در قیمت وتجارت ایجاد کند و این نماد با صف فروش مواجه شد. روند قیمتی وتجارت چگونه خواهد بود؟

به گزارش نبض بورس، وتجارت بازار امروز 12 اردیبهشت 1400 را از صف فروش آغاز کرد و تا میانه‌های بازار همچنان کم و بیش درگیر صف فروش بود تا اینکه در یک ساعت پایانی بازار با افزایش تقاضا همراه شد و حتی وارد محدوده مثبت معاملات هم شد، اما دوباره با افزایش فشار فروش به سمت دامنه منفی برگشت و صف فروش شد. در پایان با معامله 417 میلیون برگه سهم و پایانی 2.2 درصد منفی بسته شد.

وتجارت امروز از خبر افزایش نرخ تسعیر ارز بانک‌ها کمترین بهره را برد و به نوعی می‌شود گفت که این خبر برای وتجارت سوخت شد. در هر صورت بانک تجارت با داشتن حدودا یک میلیارد دلار دارایی ارزی قابل تسعیر می‌تواند نسبت به گزارش پارسال 31 تومان سود تسعیر بیشتر گزارش می‌کند که اثر قابل ملاحظه‌ای می‌تواند داشته باشد.

روند رو به رشد تراز عملیاتی وتجارت
 

تراز عملیات بانکداری می‌تواند معیار مناسبی برای تحلیل بانک باشد. همانطور که ملاحظه می‌شود تراز وتجارت طی یکسال گذشته در حال بهبود بوده است که اخیرا شتاب این روند رو به رشد بیشتر شده است به طوری که بانک تجارت در فروردین امسال نزدیک به یک همت (هزار میلیارد تومان) تراز عملیاتی مثبت داشته است که در مدت مشابه سال پیش این مقدار تنها 130 میلیارد تومان بوده است.

روند قیمتی وتجارت در روز‌های آینده بورس چگونه خواهد بود؟

 

با بررسی نمودار سهم وتجارت متوجه می‌شویم که قیمت از چند هفته اخیر روند صعودی مناسبی را آغاز کرده است و در کنار آن روند شکل گرفته در اندیکاتور RSI نیز صعودی است و می‌تواند تايیدی بر روند نمودار قیمت باشد اکنون قیمت و RSI دوباره بر روی خط روند صعودی قرار گرفته اند و برای ادامه روند صعودی لازم است خط روند صعودی در نمودار قیمت و اندیکاتور RSI محفوظ بماند در غیر این صورت قیمت می‌تواند تا کف قبلی در 230 تومان اصلاح کند. از طرفی دیگر با برگشت قیمت در هر یک از سطوح حمایتی قیمت شانس رشد تا محدوده  290 تومان در فیبوی 0.23 اصلاح اخیر را دارد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد