آخرین قیمت طلا پیش از امروز 31 خرداد

آخرین قیمت طلا پیش از امروز 31 خرداد

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه 30 خرداد با 13 هزار و 600 تومان افزایش، 1,028,300 معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه 30 خرداد با 13 هزار و 600 تومان افزایش، یک میلیون و 28 هزار تومان معامله شد.

براساس گزارش ایسنا، کوین گریدی، ريیس شرکت فونیکس به کیتکونیوز گفت: طلا حرکت نزولی بزرگی داشت که دیدگاه بسیاری از افراد را تغییر داد. طلا می‌تواند هفته جاری اندکی افزایش پیدا کند. این فلز ارزشمند باید ارزش خود را بیابد. با آنچه که دیده‌ام، سطح 1950 تا 2000 دلار ارزش مناسبی نیست. تصور نمی‌‌کنم 1600 دلار هم ارزش مناسبی باشد. طلا هفته آینده باید جای پای خود را پیدا کند.

اگرچه کاهش قیمت طلا پیش بینی شده بود اما میزان ریزش قیمت بسیاری از تحلیلگران را متعجب کرد. جان ویر، یکی از مدیران شرکت والش تردینگ اظهار کرد: ما انتظار کاهش ملایم قیمت طلا را داشتیم اما تصور نمی‌کردیم تا این حد نوسان پیدا کند. به نظر می‌رسد بازار فلزات ارزشمند به این نوع اخبار واکنش بیش از حدی نشان می‌دهد زیرا سرمایه‌گذاران توجه دقیقی به سیگنال‌های بانک مرکزی آمریکا دارند. تصور می‌کنم شاهد نزول قیمت بیشتری در هفته جاری باشیم.

نایب ريیس اتحادیه طلا کاهش هیجانات در بازار را عامل اصلی کاهش قیمت‌ها می‌داند و از برگشت روند عادی معاملات به بازار طلا خبر داد.

محمد کشتی‌آرای، نایب ريیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز به کاهش 100 دلاری انس جهانی طلا در طول یک هفته گذشته خبر داد و توضیح داد: در کنار کاهش انس جهانی، نرخ ارز در چند روز گذشته حدود 700 تومان کاهش یافت و عوامل موثری در کاهش قیمت‌ها بودند.

مطالعه بیشتر: کاهش هیجانات در بازار طلا

دنیای اقتصاد نوشت:

سکه مخالف دلار حرکت کرد

برخلاف افزایش قیمت دلار، سکه در مسیر نزولی قرار گرفت و با از دست دادن کانال 10 میلیون و 300 هزار تومان به قیمت 10 میلیون و 250 هزار تومان رسید. این قیمت 50هزار تومان پایین‌تر از روز شنبه بود و موجب شد بازار به حمایت حساس 10 میلیون و 200 هزار تومانی نزدیک شود. تحلیلگران فنی باور دارند در صورتی که سکه حمایت 10 میلیون و200 هزار تومانی را از دست بدهد، شرایط نزول تا محدوده 9 میلیون و 800 هزار تومان فراهم خواهد شد. به گفته فعالان، اگر امروز بهای طلای جهانی به زیر حمایت هزار و 750 دلاری برود، نزول سکه تندتر خواهد شد و احتمال از دست رفتن مرز 10 میلیون تومانی بسیار بالا خواهد رفت.

ارزش ذاتی سکه دیروز زیر مرز 10 میلیون تومان قرار داشت. بررسی‌ها نشان می‌دهد در صورتی که قیمت دلار به بالای مرز 24 هزار تومانی بازگردد، ارزش ذاتی سکه نیز بیشتر از 10 میلیون تومان خواهد شد. افزایش ارزش ذاتی سکه، تمایل خریداران را برای برگشت به بازار بیشتر خواهد کرد و ممکن است زمینه‌ساز افزایش معنادار قیمت فلز گرانبهای داخلی شود. به گفته برخی فعالان، تا زمانی که ارزش ذاتی سکه زیر مرز 10 میلیون تومانی قرار دارد، احتمال افزایش فعالیت فروشندگان و افت بیشتر نرخ بازاری سکه وجود خواهد داشت.

همچنین به اعتقاد شماری از معامله‌گران، در صورتی که دلار طی روزهای بعدی افزایش خاصی را تجربه نکند، سطح فروش‌ها در بازار سکه به شکل قابل‌توجهی بالا خواهد رفت.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد