گزارش روزانه صندوق های ETF‌(26اردیبهشت1400) / دارا یکم در روز سقوط پالایش، رشد کرد

گزارش روزانه صندوق های ETF‌(26اردیبهشت1400) / دارا یکم در روز سقوط پالایش، رشد کرد

در بورس امروز 220میلیارد تومان دارا یکم و 338میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و 20میلیارد تومان رسید و مازاد...

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش 338میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها حدود 11میلیارد تومان واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر (پارند) را از حقوقی‌ها خریدند (58درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) را به ارزش 23میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (28درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام آوای معیار (آوا) رشد 1.2درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق کالایی طلای سرخ نوویرا (نهال) با زیان 1.3درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (4.4 درصد) در رابطه با صندوق «پالایش» در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم 559میلیارد تومان معامله شدند یعنی 55درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود هزار و 590میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (1.4درصد) این گروه به صندوق پشتوانه طلای زرافشان (زر) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و 20میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی 46میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود سه هزار و 100میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی 220میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد