«ومعادن»؛ پیشرو در تامین مالی طرح‌ ها و توسعه‌ ی زیرساخت‌ های صنعت

«ومعادن»؛ پیشرو در تامین مالی طرح‌ ها و توسعه‌ ی زیرساخت‌ های صنعت

شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات بزرگترین هلدینگ تخصصی در حوزه معدن و صنایع معدنی بازار سرمایه و یکی از پنج شرکت بزرگ سرمایه گذاری بورس است که طی سال‌های اخیر...

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ امیرحسین نادری، مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، رسالت اصلی این شرکت را ایجاد ارزش افزوده در حوزه معدن و صنایع معدنی دانست و اظهار داشت: این مجموعه همواره در تلاش است تا در زنجیره فولاد و تولید سایر فلزات در کشور موثر باشد و ما این رویکرد را در جهت ایجاد توسعه متوازن در سراسر کشور به ویژه ایجاد اشتغال و ثروت آفرینی در مناطق کمتر توسعه یافته پیش گرفته‌ایم؛ به همین جهت است که شرکت علاوه بر در نظر گرفتن منافع بیشتر برای سهامداران، همواره با نگاهی فراشرکتی در جهت توسعه پایدار در سطح ملی گام برمی دارد.

نادری بیان کرد: با توجه به پتانسیل گروه و توان تخصصی این مجموعه، «ومعادن» طی دوران فعالیت خود کوشیده است چالش‌ها و مسايل زنجیره تولید را شناسایی و در حد توان خود برای حل این مسايل برنامه ریزی کرده و اقدام مناسب و به موقع انجام دهد و با آینده نگری، در جهت بهبود زیرساخت‌های صنعت حرکت کند و این اقدامات را صرفا به زنجیره فولاد محدود نکرده‌است؛ بلکه در نظر دارد به سایر حوزه های فلزی همچون عناصر نادر خاکی، پلی متال ها و سایر عناصر معدنی مهم وارد شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات افزود: از جمله اقدامات گروه می‌توان به پروژه‌های بزرگ در زمینه تامین آب صنعت، تولید انرژی، فعالیت در حوزه اکتشاف، حمل و نقل مواد معدنی و ارتباط با مراکز دانش بنیان و دانشگاه‌ها در مسیر ارتقاء فناوری در حوزه معدن و صنایع معدنی اشاره کرد.

نادری عنوان کرد: ما در کشور هم به منابع ارزشمند دسترسی داریم و هم نیروهای متخصص زیادی داریم؛ اما یکی از چالش‌ها که موجب کاهش سرعت انجام پروژه‌های بزرگ صنعت می‌شود، مسيله تامین مالی است.

وی با اشاره به تاسیس «تجلی»، اولین شرکت پروژه محور بورس، ادامه داد: ما در «ومعادن» این افتخار را داشته‌ایم که روش نوینی را در راستای حل این چالش در کشور مطرح و پایه گذاری کنیم و با بهره گیری از تیم مدیریتی متخصص، موفق شدیم با حمایت و اعتماد مجموعه وزارت صمت و سازمان‌های نظارتی همچون بورس، تمام مجوزهای لازم را برای فعالیت این شرکت در بازار سرمایه اخذ نماییم. امید می رود با تلاش های انجام شده، مسیر برای آغاز فعالیت شرکت‌های پروژه محور دیگری در صنایع معدنی و سایر صنایع در بازار سرمایه هموار گردد.

 نادری تاکید کرد: رسالت اصلی «تجلی» هدایت سیل عظیم نقدینگی سرگردان موجود در جامعه به سمت تولید است. این روند علاوه بر حل مسيله تامین مالی پروژه‌ها و توسعه صنعت کشور، موجب مشارکت مستقیم سهامداران در اجرای طرح های بزرگ صنعتی شده و سودآوری قابل قبولی را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل «ومعادن» در پایان اظهار داشت: ترکیب سهامداران «تجلی» و پروژه‌هایی که در دست اجرا دارد، این اطمینان را به سهامداران خواهد داد که این شرکت از پشتوانه‌ای قوی و برنامه‌ای منسجم برای ادامه مسیر برخوردار است.

لازم به ذکر است 51 درصد از سهام تجلی متعلق به «ومعادن»، 17 درصد آن متعلق به «کگل» و 17 درصد آن متعلق به «کچاد» است؛ 15 درصد از سهام تجلی در تاریخ سه‌شنبه 2 آذر 1400، در فرابورس به صورت عمومی پذیره‌نویسی می‌شود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد