افزایش بیش از 100 هزار مترمکعبی ظرفیت مخازن LPG؛ تا پایان سال/امضای قرارداد با یک شرکت چینی برای ساخت مخازن

افزایش بیش از 100 هزار مترمکعبی ظرفیت مخازن LPG؛ تا پایان سال/امضای قرارداد با یک شرکت چینی برای ساخت مخازن

ایلنا: مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از افزایش ظرفیت ذخیره سازی گاز مایع کشور تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با تحویل مخازن ذخیره سازی پالایشگاه فاز 14، بیش از 100...

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، غلامرضا زینل پور در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت با بیان اینکه شرکت متبوعش تنها شرکت دانش‌بنیان در زمینه ساخت مخازن LPG (کرایوژنیک) است، اظهار داشت: فعالیت‌های این شرکت اجازه نداد بعد از تحریم‌ها پروژه‌ها دچار توقف شوند.

وی گفت: ما با انتقال فناوری و بومی کردن فعالیت‌ها، توانستیم مخازن گاز مایع را بدون کمک شرکت‌های خارجی در فازهای 9 و 10 پارس جنوبی بسازیم و بسیاری از از فازهای پارس جنوبی را به مخازن گاز مایع تجهیز کنیم.

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اعلام اینکه امسال نیز مخازن فاز 14 پارس جنوبی تحویل داده خواهد شد، افزود: با تحویل مخازن ذخیره سازی پالایشگاه فاز 14، بیش از 100 هزار متر مکعب به ظرفیت ذخیره سازی گاز مایع کشور تا پایان سال جاری اضافه خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر سالهای زیادی از عمر بسیاری از مخازن می‌گذرد، بنابراین نیازمند تعمیر و نگهداری هستند و امیدواریم در این عرصه ورود کنیم و جواب اعتماد را بدهیم.

به گفته زینل پور، تحت حمایت قراردادن شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک‌تر برای بومی‌سازی از دیگر اقدامات این شرکت است.

زینل پور بیان داشت:  4 مخزن در پالایشگاه فاز 14 ساخته خواهد شد که شامل 2 مخزن 30 هزارمترمکعبی و 2 مخزن 25 هزارمترمکعبی است.

وی خاطرنشان کرد: به‌ازای هر مخزنی که ساخته شده 8 میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی در کشور اتفاق می‌افتد و هر فاز پارس جنوبی 32 میلیون یورو صرفه‌جویی اقتصادی داشته است.

این عضو انجمن اپک با بیان اینکه ساخت مخازن 7 فاز پارس جنوبی توسط این شرکت انجام شده، یادآور شد: در خارک و سیری هم مخازنی را ساخته ایم.

وی از امضای قراردادی با یک شرکت چینی برای ساخت مخازن ذخیره‌سازی به حجم 10 میلیون بشکه در جنوب کشور خبر داد و گفت: برای ساخت این مخازن 340 میلیون یورو سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد.

زینل پور در خاتمه یادآور شد: قالب قراردادهای این شرکت ارزی است و نوسانات قیمت ارز تاثیری بر پروژه‌ها ندارد.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد