آخرین وضعیت پوشک در بازار / سازمان حمایت دخالت نکند، کمبود نخواهیم داشت

آخرین وضعیت پوشک در بازار / سازمان حمایت دخالت نکند، کمبود نخواهیم داشت

سال گذشته با تشدید تحریم‌ها پوشک بچه کمیاب شد. عضو هیات مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی می‌گوید: در مراکز اصلی فروش (خیابان پرتوی تهران)، پوشک بچه با قیمت کمتر از قیمت درج شده روی محصول، به مردم فروخته می‌شود. پیش‌بینی می‌شود سال 1400 در تولید پوشک بچه مشکلی نداشته باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، سال گذشته تشدید تحریم‌ها باعث شد پوشک بچه کمیاب شود؛ چرا که بخش عمده‌ای از مواد اولیه این کالا از آمریکا، کانادا و برزیل وارد کشور می‌شد.

با شرایط پیش‌رو برخی از خانواده‌ها نگران وضعیت تولید پوشک در سال 1400 هستند. عضو هیات مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی به تجارت‌نیوز گفت: در مراکز اصلی فروش همانند خیابان پرتوی تهران، پوشک بچه با قیمت کمتر از قیمت درج شده روی محصول به مردم فروخته می‌شود و این کالا به وفور در بازار وجود دارد. پیش‌بینی می‌شود که سال 1400 در تولید پوشک بچه مشکلی نداشته باشیم.

داروخانه‌ها پوشک بچه دارند؟

چرا داروخانه‌دارها از کمبود پوشک بچه خبر می‌دهند؟ به گفته نیما بصیری، ممکن است برخی داروخانه‌دارها از کمبود پوشک بچه خبر دهند اما واقعیت این است که داروخانه‌ها این کالا را شرایطی از تولیدکننده می‌خرند. در بازه زمانی فعلی تولیدکنندگان دیگر تمایلی به فروش مدت‌دار کالایشان ندارد؛ این در حالی است که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، پوشک بچه به اندازه کافی موجود است.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی اظهار کرد: چنانچه ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت در قیمت‌گذاری کالاها دخالتی نداشته باشند و اجازه دهند قیمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین تکلیف شود دیگر کمبودی در بازار مشاهده نمی‌شود.

مطالعه بیشتر: پوشک بچه هم سهمیه‌بندی شد؟

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرامی تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد