اقامت در مشهد فقط با 35 هزار تومان!

اقامت در مشهد فقط با 35 هزار تومان!

سیدمصطفی فاطمی گفت: برای هفته اول نوروز در استان های جنوبی ظرفیت در حال تکمیل است. ظرفیت استان های فارس، اصفهان،...

تعطیلات زمان خوبی برای سفر و گشت و گذار است. امسال به دلیل گذشتن از دوران سخت کرونا به نظر می رسد حجم سفرها افزایش داشته باشد. البته وضعیت نامناسب اقتصادی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند سفرها را کوتاه و اقتصادی کرده است اما اظهارات مقامات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نشان می‌دهد که ظرفیت بیشتر اقامتگاه‌ها پر شده و رو به تکمیل است.

چند سالی است که علاقه افراد به سمت اقامتگاه های بوم‌گردی زیاد شده است که بیشتر آن‌ها هم قیمت مناسبی دارد. گسترش نیوز پیرامون سفرهای نوروزی با سیدمصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی به گفتگو پرداخته است. با ما همراه باشید.

سیدمصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی در رابطه با سفرهای نوروزی به گسترش نیوز گفت: برای هفته اول نوروز در استان‌های جنوبی ظرفیت در حال تکمیل است. ظرفیت استان های فارس، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و یزد در هفته اول رو به تکمیل است. سفرها در هفته دوم کاهش پیدا می‌کند. مازندران، گیلان و خراسان رضوی هم در تمام تعطیلات مقصد پر رفت و آمد گردشگری است. ضریب اشغال تخت‌ها نشان دهنده این است که ظرفیت در بیشتر شهر ها بیش از 85 درصد پر شده است.

وی ادامه داد: در زمان پیک سفرها برای کاهش هزینه سفر کار ویژه‌ای نمی‌توان انجام داد. در حال حاضر برای اقشار مختلف امکان اقامت در تمامی شهرها وجود دارد؛ اقامت گاه‌ها از 40 هزار تومان آغاز می‌شود که مخصوص اقامتگاه های بوم‌گردی است. اقامتگاه‌های اقتصادی زیادی تاسیس شده که سفر را برای گردشگران به صرفه‌تر می‌کند. در نمایشگاه اخیر گردشگری مشهد با نرخ 35 هزار تومان به فروش می‌رسید. البته باید توجه داشت که در زمان پیک دستمان کمی بسته می‌شود.

فاطمی پیرامون قیمت مصوب هتل‌ها خاطرنشان کرد: هتل‌ها نرخ نامه مشخصی دارند و در اختیار گذاشتن اتاق بالاتر از این نرخ مصوب غیر قانونی است. اگر گردشگران و مسافران شاهد تخلف و گران فروشی در هتل‌ها بودند با سامانه 09629 تماس بگیرند و اطلاع دهند که ظرف 24 ساعت بررسی و پیگیری می‌شود.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی افزود: امسال به دلیل تعدد تعطیلات در 2 ماه پایانی سال و همزمانی تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان، با سفرهای زودهنگام سال جدید روبه رو هستیم و از این رو آمارگیری اقامت گردشگران از تاریخ 16 اسفندماه آغاز شده است. عمده کار ما در نوروز امسال اطلاع رسانی از طریق مراکز استان‌ها و رسانه‌ها درباره وضعیت اشغال مقاصد سفر نوروزی است، تجربه سال قبل نشان داد که مردم واقعا به اطلاعیه‌های سفر توجه می‌کنند.

فاطمی در خصوص گردشگری موضوعی اظهار کرد: امسال گردشگری دریایی مورد توجه بیشتری قرار گرفته، ضمن اینکه شاهد برپایی تورهای پرنده نگری در خوزستان هم هستیم. 86 فروند شناور در هرمزگان برای جابجایی مسافران ایام نوروزی در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد