قیمت خودرو شاهین 4% ریخت!

قیمت خودرو شاهین 4% ریخت!

شاهین را می توان رکورددار افت قیمت در هفته سپری شده دانست، این خودرو تنها در یک هفته افت 15 میلیونی را ثبت کرد و قیمت آن به 328 میلیون تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، نوسان کاهشی دلار مهمترین دلیلی است که می توان افت قیمت خودرو در بازار را به آن نسبت داد؛ از اواخر هفته گذشته نرخ دلار شکل نزولی به خود گرفت و این روند در هفته جاری نیز به صورت نسبی ادامه داشت. کاهش نرخ دلار بر بازار خودروها سایه انداخت و قیمت خودروها را در روند کاهشی با خود همراه کرد.

در کنار روند کاهشی نرخ دلار پالس مثبت از سرگیری مذاکرات وین از یک سو و نشانه‌هایی از بهبود روند روابط منطقه‌ای ایران به ویژه با عربستان نیز بر آرامش در بازار خودرو تاثیر داشته است.

روند بازار خودرو

ارزیابی بازار خودروها در سومین هفته مهرماه نشان می دهد که خودروها در این هفته افت قیمت 2 تا 15 میلیون تومانی داشتند. «شاهین» بیشترین افت قیمت و «ساینا»، «دنا پلاس توربو»، «کوییک R» و «رانا پلاس» کمترین کاهش قیمت را ثبت کردند.

در میان افت قیمت ها در هفته سپری شده، «سمند سورن پلاس» و «پژو 206 تیپ 5» رشد یک تا سه میلیون تومان در بازار تجربه کردند.

قیمت کوییک در بازار خودرو

در هفته سپری شده خانواده کوییک هم افت و هم ثبات قیمت را تجربه کردند. کوییک R با افت دو میلیون تومانی در بازار 172 میلیون تومان قیمت خورد و کوییک معمولی بدون تغییر در بازار 172 میلیون تومان دست به دست شد.

قیمت «شاهین» در بازار خودرو

شاهین را می توان رکورددار افت قیمت در هفته سپری شده دانست، این خودرو تنها در یک هفته افت 15 میلیونی را ثبت کرد و قیمت آن به 328 میلیون تومان رسید.

این خودرو که اواخر سال گذشته به تعداد محدود و به صورت نمادین به خریداران تحویل شده بود تا ماه ها در رهن شرکت سایپا قرار داشت و امکان قیمت سنجی آن وجود نداشت، اما به تازگی با فک رهن این خودرو در بازار، اکنون 328 میلیون تومانی است.

منبع: اقتصاد نیوز

مطالعه بیشتر: کاهش قیمت خودروهای پژو و دنا / قیمت خودرو امروز 24 مهر

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد