چگونه هوش مالی به ما در کسب درآمد کمک می کند؟

چگونه هوش مالی به ما در کسب درآمد کمک می کند؟

داشتن هوش مالی بیشتر از اینکه یک ویژگی ارثی و ژنتیکی در افراد باشد، یک مهارت است. مهارتی که با افزایش دانش در زمینه‌های مرتبط مالی به راحتی می‌توان آن را ارتقاء داد. پس برای اینکه سرمایه­گذاری بهتری انجام دهید، گاهی فقط کافیست به مهارت و دانش خود بیفزايید!

اغلب مردم موفقیت مالی را در داشتن در آمد بیشتر می­دانند و تصور می­کنند اگر درآمدشان بیشتر شود، ثروتمندتر خواهند بود.

برای اینکه بتوانید هوش مالی خود را افزایش دهید، باید بتوانید بهترین روش‌های کسب درآمد را تا حد ممکن بشناسید و آنها را به خدمت خود درآورید. قطعا بهترین روش برای همه یکسان نیست.

پس به دنبال روشی باشید که بیشتر از همیشه بتوانید از توانمندی‌ها و استعدادهای خود بهره بگیرید. بهترین روش، روشی است که تمام توانمندی‌های شما را به کار گیرد.

برنامه­ریزی بر روی اهداف، تمرکز بر روی اهداف در کنار تلاش مستمر برای رسیدن به اهداف‌تان را چند برابر کنید. خودتان را باور داشته باشید و اعتماد به نفستان را افزایش دهید تا بتوانید مسیر درست برای رسیدن به هدف را پیدا کنید.

کنترل احساسات در زمان‌های حساس یکی از مهارت‌هایی است که به شما کمک می‌کند درآمد بیشتری کسب کنید. باید یاد بگیرید چطور در زمان‌های حساس، بر احساسات خود غلبه کنید تا بتوانید انتخاب درست‌تری داشته باشید.

دانش، اطلاعات و توانایی‌های هر فرد در ثروت­آفرینی، حل مسايل اقتصادی و مدیریت بحران‌های مالی را هوش مالی، یا در اصطلاح عامیانه “شم اقتصادی” او می‌گویند. برای رسیدن به درآمد مطلوب صبور باشید. راهی را انتخاب کنید که درآمد بیشتری را نصیب شما می‌کند. یاد بگیرید به درآمدهای مختصر در مدت کوتاه بسنده نکنید.

پول خودتان را حفظ کنید!

همه کسب و کارها همیشه چیزی برای فروش به شما دارند. اما تصمیم در مورد خرید وسایل مختلف به هوش مالی شما بستگی دارد. در هنگام خرید از خود بپرسید آیا این وسیله من را ثروتمندتر می‌کند یا فقیرتر؟

مراقب چنگک­هایی که بر دارایی شما چنگ می‌اندازند، باشید. مثلا کسب و کارهایی که به هر طریقی سعی می‌کنند، چیزی به شما بفروشند، همه و همه عواملی است که به نوعی سرمایه را از دست شما خارج می‌کند.

پس پیش از هر خرید یا سرمایه­گذاری اطلاعات خود را در مورد آن افزایش دهید و با دانش بیشتری نسبت به آن اقدام کنید.

پول خود را بودجه­بندی کنید!

شما باید بتوانید هزینه‌های ثابت خود را کنترل کنید. در واقع همیشه باید بخشی از درآمد خود را به هزینه‌های ثابت اختصاص دهید.

ضمن اینکه همیشه باید مبلغی را پس­انداز کنید. پس­انداز بخشی از هزینه‌های ثابت است و معمولا ده درصد درآمد را شامل می‌شود.

برای کنترل بهتر هزینه‌های ثابت خود دو راه دارید: یا هزینه‌های خود را کاهش دهید، یا درآمد خود را افزایش

تجربه ثابت کرده افزایش درآمد در بلندمدت روش موثری است.

برای مدیریت بهتر هزینه‌ها در بحران‌های مالی به جای خرج نکردن پول، آن را برای اولویت‌ها هزینه کنید. هزینه‌های اضافی خود را کاهش دهید و به جای آن برای دانش و ارتقاء دانسته‌هایتان هزینه کنید.

یکم هم ریاضی بلد باشید!

تعجب نکنید، برای اینکه بتوانید دو دوتا چهارتا کنید باید ریاضی بدانید! بخش بزرگی از هوش مالی افراد به توانمندی آنها در محاسبات ریاضی بستگی دارد. اینکه شما بتوانید حساب خود را مدیریت کنید و جایگاه هزینه‌ها و درآمدها را در حساب خود مشخص کنید، به اندک دانش ریاضی احتیاج دارید.

تهیه و تنظیم: سمیرا سامانی

آخرین اخبار بورس و اقتصاد