توضیح وزیر اقتصاد درباره اظهارات جنجالی ريیسی

توضیح وزیر اقتصاد درباره اظهارات جنجالی ريیسی

وزیر اقتصاد گفت: با توجه به اینکه اجرای سیاست عادلانه کردن یارانه ها منجر به افزایش برخی اقلام به ویژه خوراکی های مورد...

خبرگزاری میزان: سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی در حاشیه جلسه هیيت دولت در خصوص صحبت های ريیس جمهور در مورد گرانی های احتمالی گفت:با توجه به اینکه اجرای سیاست عادلانه کردن یارانه ها منجر به افزایش برخی اقلام به ویژه خوراکی های مورد نیاز مردم شده است، دولت تلاش دارد با ارسال لایحه‌ای دو فوریتی مانع افزایش قیمت تا سال آینده شود.

وی افزود: هیچ خبری درخصوص اقدامات تورم‌زای دولت در سال جدید، درست نیست و اساسا این اقدام اخلاقی نیست که در کنار همراهی مردم با دولت این فشار روانی برای آن‌ها ایجاد شود.

وزیر اقتصاد گفت: برخی سایت های خبری سخنان ريیس جمهور را تحریف و به جامعه القا کردند که گویا تورم بالاتری از سال آینده وجود خواهد داشت.

خاندوزی تصریح کرد: نکته ای که مدنظر ريیس جمهور بود این است که برخی احکام قانونی مثل حکمی که در قانون بودجه سال 1401 وجود دارد مبنی بر اینکه باید نرخ ارز مبنای محاسبه حقوق ورودی گمرک از 4200 به نرخ ets افزایش یابد.

به گفته وی این حکم در بودجه های سال قبل هم بود که در دولت های قبل اجرا نشد؛ دولت در نظر دارد این حکم را که موجب افزایش قیمت کالاهای وارداتی می‌شود با اجازه قانون گذار تاپایان امسال اجرا نکند، زیرا درحال حاضر زمان مناسبی برای اجرای این سیاست نیست و باید به سال بعد موکول شود.

پ

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد