ثبت‌نام از مجرد‌های بالای 25 سال در نهضت ملی مسکن از 15 دی

ثبت‌نام از مجرد‌های بالای 25 سال در نهضت ملی مسکن از 15 دی

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از پالایش 500 هزار متقاضی نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: ثبت‌نام آقایان مجرد‌ در این طرح از 15 دیماه آغاز می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

محمود محمودزاده در گفتگو با یادآوری این‌که حدود 500 هزار متقاضی نهضت ملی مسکن پالایش شده‌اند، اظهار کرد: تقریبا یک چهارم از ثبت‌نام شده‌ها پالایش شده‌اند. مابقی هم در دست پیگیری است که مرحله به مرحله انجام می‌شود.

وی با اشاره به این‌که از ابتدای ماه جاری اطلاع رسانی از طریق پیامک به متقاضیان پالایش شده آغاز شده است، ادامه داد: پس از این مرحله، متقاضیان باید به اداره کل راه و شهرسازی استان‌ها یا ادارات بنیاد مسکن مراجعه کرده و برخی از اطلاعات را به‌صورت فیزیکی تکمیل کنند.

وی تصریح کرد: بعد از آن متقاضیان به بانک معرفی خواهند شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی پیش‌تر با یادآوری این‌که در قالب نهضت ملی مسکن 750 هزار واحد در مرحله ساخت قرار دارد، اظهار کرد: برای 550 هزار واحد از این طرح نیز تامین انجام شده که از این تعداد 400 واحد مسکن روستایی است.

محمودزاده با بیان این‌که 360 هزار میلیارد تومان برای ساخت مسکن تسهیلات در نظر گرفته شده که به معنای رشد 400 درصدی تسهیلات‌دهی به اقشار کم درآمد است، ادامه داد: نهضت ملی مسکن تنها طرح حمایتی کشور در تاریخ انقلاب است که مبلغ و سود تسهیلات در آن ثابت نیست و مبتنی بر نیاز و توان خانوار تعیین می‌شود. میزان تسهیلات از 250 تا 450 میلیون تومان و نرخ بهره از 5 تا 18 درصد متغیر است که یارانه نرخ بهره به همه اقشار به یک میزان پرداخت نمی‌شود. تمرکز در مرحله اول این طرح دهک اول تا سوم و در مرحله بعدی تا دهک پنجم درآمدی است.

وی همچنین با بیان این‌که 8.8 میلیون خانوار ایرانی مستاجر هستند، گفت: بیش از 12 میلیون جوان کشور در آستانه ازدواج بوده و نیاز به مسکن دارند. در این راستا از 15 دی امکان ثبت نام افراد مجرد بالای 25 سال (آقایان) در نهضت ملی مسکن فراهم می‌شود که مشوقی برای ازدواج جوانان و رفع دغدغه‌های کشور در حوزه جمعیت باشد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد