ابلاغ نرخ محاسباتی ارز در گمرک بر اساس قانون بودجه +سند

ابلاغ نرخ محاسباتی ارز در گمرک بر اساس قانون بودجه +سند

بر اساس ابلاغیه گمرک ایران، حقوق ورودی واردات گوشی‌های تلفن همراه خارجی بالای 600 دلار به 12 درصد افزایش یافته و تقریبا دو برابر شده است.

خواندن 2دقیقه

به گزارش بورس نیوز، بر اساس ابلاغیه گمرک ایران، حقوق ورودی واردات گوشی‌های تلفن همراه خارجی بالای 600 دلار به 12 درصد افزایش یافته و تقریبا دو برابر شده است.

از سوی دیگر حقوق ورودی خودرو‌های سواری که در مهلت مقرر ثبت سفارش و مراحل قانونی آن طی شده باشد حداقل 86 درصد ارزش گمرکی آن تعیین شده است.

در بند دیگر این ابلاغیه امده است، مبلغ ریالی حقوق ورودی کالا‌های اساسی، دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی و نهاده‌های کشاورزی و دامی نسبت به سال گذشته افزایش پیدا نکند.

این در حالی است که در سال جاری نرخ چهار درصد حقوق گمرکی برای کالا‌های اساسی، دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی و نهاده‌های کشاورزی و دامی به یک درصد کاهش یافته و برای سایر کالا‌ها نیز دو درصد اعلام شده است.

همچنین در دیگر تغییر اعمال شده نرخ ارز محاسبه ارزش گمرکی کالای وارداتی به استثنای کالا‌های اساسی دارو و تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی در سال 1400 در همه موارد از جمله محاسبه حقوق ورودی براساس نرخ ارز اعلام شده بانک مرکزی- نرخ سامانه مبادله الکترونیکی- در روز اظهار و مطابق ماده 14 قانون امور گمرکی اعلام شده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد