تسهیلات 200 میلیونی مسکن روستایی چه زمانی ابلاغ می‌شود؟

تسهیلات 200 میلیونی مسکن روستایی چه زمانی ابلاغ می‌شود؟

ريیس بنیاد مسکن با بیان اینکه تسهیلات 200 میلیون تومانی مسکن روستایی هنوز ابلاغ نشده است، گفت: روستاییان اقدامات دریافت تسهیلات را انجام داده‌اند و پیگیر هستیم تا چند روز آینده ابلاغ شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، اکبر نیکزاد، ريیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره تسهیلات ساخت مسکن در روستاها و شهرهای کوچک گفت: تسهیلات این طرح 200 میلیون تومان است که البته دولت هنوز آن را ابلاغ نکرده؛ روستاییان کارها و اقدامات دریافت این تسهیلات را انجام داده‌اند و پرونده‌ها در بنیاد مسکن برای ارايه به بانک، آماده شده است.

ريیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: این تسهیلات با نرخ سود پنج درصد و بازپرداخت 20 ساله و ضمانت سفته زنجیره‌ای سه نفره به روستاییان پرداخت می‌شود که اقساط آن ماهانه یک میلیون و 400 هزار تومان خواهد بود.

نیکزاد با اشاره به واگذاری ساخت و ساز نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر به بنیاد مسکن، تصریح کرد: بر اساس مصوبات شورای عالی مسکن، قرار است وزارت راه و شهرسازی اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در شهرهای زیر 100 هزار نفر به بنیاد مسکن واگذار کند. مهمترین موضوع در این انتقال، ابلاغ تسهیلات 200 تا 300 میلیون تومانی این طرح به بنیاد مسکن است که هنوز ابلاغ نشده و پیگیر هستیم تا چند روز آینده ابلاغ شود.

وی درباره تسهیلات ساخت مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر گفت: بر اساس تصویب شورای عالی مسکن، رقم تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف، متفاوت است. در تهران 450 در کلان شهرها 400 و در شهرهای بالای 200 هزار نفر 350 میلیون تومان و در شهرهای زیر 100 هزار نفر بین 250 تا 300 میلیون تومان است.

به گفته ريیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال انجام کارهای اداری تحویل پروژه‌های نهضت ملی مسکن از وزارت راه و شهرسازی به بنیاد مسکن هستیم اما پالایش متقاضیان مبنی بر حايز شرایط بودن حضور در این طرح از جمله نداشتن واحد مسکونی برعهده وزارت راه و شهرسازی است. سپس این وزارتخانه لیست متقاضیان پالایش شده را به بنیاد مسکن می‌دهد. بنابراین منتظر سه اقدام مهم هستیم تا این طرح را آغاز کنیم که شامل ارايه لیست متقاضیان واجد شرایط، ابلاغ تسهیلات 200 تا 300 میلیون تومانی (بسته به روستا یا شهرهای زیر 100 هزار نفر) و تحویل اراضی در نظر گرفته شده می‌شود.

وی تاکید کرد: وزیر راه و شهرسازی اخیرا جلسه آنلاینی با مدیران کل راه و شهرسازی و مدیران کل بنیاد مسکن استان‌ها داشت و در آنجا تاکید کرد که هر چه سریع‌تر اقدامات واگذاری اجرای این پروژه را از ادارات راه و شهرسازی به بنیاد مسکن انجام دهند.

نیکزاد با تاکید بر اینکه مردم به این طرح دل بسته‌اند، خاطرنشان کرد: شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مسکن در خصوص خرید مصالح ساختمانی شامل سیمان و میلگرد اقدام و آن را دپو کرده‌اند. تا زمانی که طرح شروع شود هر چه سریع‌تر از آن استفاده کنند.

منبع: تسنیم

مطالعه بیشتر: بانک‌ها برای وام ودیعه مسکن اعتبار دارند؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد