جزيیات مراحل واریزی صندوق توسعه ملی به بورس/ پرداخت ادامه دارد

جزيیات مراحل واریزی صندوق توسعه ملی به بورس/ پرداخت ادامه دارد

براساس آخرین آمار، از 12 هزار میلیارد تومانی که صندوق توسعه ملی تعهد داشت تا به صندوق تثبیت بازار سرمایه پرداخت کند،...

به گزارش خبرگزاری برنا، حدود دو سال قبل که چراغ‌های قرمز روی بازار سرمایه سایه انداخته بود، راهکارهای مختلفی برای آرام شدن تلاطم این بازار اتخاذ شد که یکی از آن‌ها، تزریق یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه بود.

بر این اساس مقرر شد معادل ریالی 510 میلیون دلار به صورت تدریجی در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری شود که این مبلغ به نرخ سامانه معاملات الکترونیک (ETS) حدود 12 هزار میلیارد تومان است.

در این راستا تاکنون صندوق توسعه ملی طی پنج مرحله مبالغ مختلفی را به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز کرده است. نخستین واریزی در پنجم آذرماه سال 1399 و به میزان 1000 میلیارد تومان بود. 26 اردیبهشت سال 1400، 1034 میلیارد تومان به عنوان دومین واریزی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه صوزت گرفت. 30 دی ماه سال گذشته نیز سومین مرحله از پنجمین مرحله و آخرین مرحله واریزی در سال 1400 و به مبلغ 650 میلیارد تومان انجام شد.

در سال جاری نیز واریزی طی دو مرحله و در تاریخ‌های یازدهم اردیبهشت‌ماه به مبلغ 1300 میلیارد تومان و هشتم تیرماه به مبلغ 1000 میلیارد تومان انجام شده است.

بنابراین و طبق توافق اولیه از 12 هزار میلیارد تومانی که صندوق توسعه ملی باید پرداخت می‌کرد، 5000 میلیارد واریز و 7000 میلیارد تومان باقی مانده است.

از این 7000 هزار میلیارد تومان باید 3000 میلیارد تومان از محل مطالبات صندوق توسعه ملی از سازمان امور مالیاتی و مابقی نیز از منابع در اختیار صندوق پرداخت شود که این فرایند بر اساس قرارداد منعقده ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد