تحلیل تکنیکال و بنیادی نماد خودرو/ اهداف قیمتی خودرو کجاست؟

تحلیل تکنیکال و بنیادی نماد خودرو/ اهداف قیمتی خودرو کجاست؟

خودرو یکی از سهام مورد توجه سهامداران در گروه خودروسازان است و برخی آن را لیدر بازار می نامیدند. عملکرد خودرو چگونه بوده است و این نماد در روزهای آینده چه روندی را طی خواهد کرد؟

به گزارش نبض بورس، خودرو امروز 8 اردیبهشت 1400 را مثبت آغاز کرد و طی بازار حتی در دقایقی هم به سمت صف خرید پیش رفت، اما خیلی زود عقب نشست و دوباره در همان بازه‌ای که ابتدای بازار آغاز کرده بود، آرام گرفت. در پایان خودرو با معامله بیش از 660 میلیون برگه سهم و پایانی 2 درصد مثبت به کار خود پایان داد.

افزایش تولید 110 درصدی در فروردین ماه 1400

خودرو در فروردین با رشد درآمد فروش بیش از 20 درصدی نسبت به میانگین ماهانه سال 99 همراه بوده است درآمد فروش شرکت در فروردین بیش از 4470 میلیارد تومان بوده است. این عدد برای مدت مشابه سال گذشته 386 میلیارد تومان بوده است.
خودرو در فروردین ماه حدود 33 هزار دستگاه انواع خودرو تولید کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به رشد بیش از 110% دست یافته است. همچنین میانگین تعداد تولید ماهانه شرکت در سال 99 حدودا 40 هزار دستگاه بوده که افت فروردین نسبت به آن بخاطر نیمه تعطیل بودن این ماه است. این در حالی است که شرکت در این ماه بیش از 37 هزار دستگاه به فروش رساند که تقریبا در سطح میانگین فروش ماهانه سال 99 می‌باشد.
نرخ فروش محصولات گروه پژو در فروردین با رشد حدودا 5 درصدی نسبت به ماه اسفند به بیش از 113 میلیون تومان به ازای هر دستگاه رسیده است که همچنان با قیمت‌های بازار فاصله زیادی دارد. با این حساب می‌شود انتظار داشت که علی رغم رشد تولیدات و فروش محصولات همچنان به علت پایین بودن نرخ فروش، زیان انباشته شرکت افزایش داشته باشد.

سهامداران خودرو فعلا صبور باشید!
 
 در بررسی نموداری خودرو متوجه می‌شویم که سهم اخیرا از کنج نزولی که در چند ماه گذشته ساخته بود خارج شده است و امروز به آن پول بک زد که واکنش اولیه این پول بک خیلی امیدوار کننده نبود و باید صبر کرد و دید که آیا طی روز‌های پیش رو می‌تواند دوباره به محدوده کنج نزولی بازگردد یا نه؟
از طرفی خط روند صعودی بلند مدت خودرو در اندیکاتور RSI از دست رفته است، اما همچنان امید‌ها به حفظ محدوده‌ روانی 200 تومان بالاست. در هر صورت اگر شرایط بالا برای حفظ 200 تومان کافی نباشد حمایت بعدی سهم بر روی فیبوی 0.5 بسط موج‌های اول و دوم از ساختار WXY روی 180 تومان قرار دارد.

در صورت برگشت قیمت از هر یک سطوح حمایتی ذکر شده در بالا، اهداف قیمتی سهم در محدوده‌ 230-240 تومان قرار دارد که همزمان منحنی میانگین 40 روزه سهم به عنوان مقاومت بالای قیمت قرار دارد که نشان از ادامه روند اصلاحی قیمت است.

 
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد