پیشتازی گروه خودرو، شاخص کل را مثبت نگه داشت!

پیشتازی گروه خودرو، شاخص کل را مثبت نگه داشت!

در این هفته شاخص کل بورس با رشد 0.20 درصدی به تراز یک میلیون و 451 هزار واحد رسید.

در این هفته کاری شاخص کل هم وزن با رشد 2.43 درصدی به 399 هزار و 76 واحد رسید و شاخص کل فرابورس نیز با کاهش 0.55 درصدی در ارتفاع 19 هزار و 45 واحدی قرار گرفت.

آقای کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه گفت: در این هفته ارزش معاملات روز شنبه 2 هزار و 890 میلیارد تومان، یکشنبه 3 هزار و 111 میلیارد تومان، دوشنبه 3 هزار و 369 میلیارد تومان، سه‌شنبه 3 هزار 489 میلیارد تومان و چهارشنبه 3 هزار و 513 میلیارد تومان بود که در مجموع در این هفته کاری که به اتمام رسید ارزش معاملات خرد و حق تقدم‌ها 16 هزار و 372 میلیارد تومان ثبت شد.

در هفته قبلی در مجموع ارزش معاملات خرد برابر با 10 هزار و 579 میلیارد تومان بود.

420 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد

او گفت: در این هفته روز شنبه 173 میلیارد تومان ورود پول افراد حقیقی را داشته‌ایم، ولی در چهار روز بعد بازار شاهد خروج پول بود که به ترتیب یکشنبه 218 میلیارد تومان، دوشنبه 39 میلیارد تومان، سه‌شنبه 161 میلیارد تومان و چهارشنبه 175 میلیارد تومان خروج پول ثبت شد. در مجموع در این هفته 420 میلیارد تومان خروج پول افراد حقیقی را بازار شاهد بود.

هفته قبل در مجموع بازار شاهد خروج یک هزار و 405 میلیارد تومان پول افراد حقیقی بود.

صنعت محصولات چوبی بیشترین ریزش را بین صنایع داشت

آسایش می‌گوید: در این هفته صنعت خودرو با رشد 9.79 درصدی بیشترین رشد را بین صنایع بورسی تجربه کرد. بعد از آن صنعت ذغال سنگ با 8.52 درصد در جایگاه بعدی ایستاد و بیشترین ریزش هم برای صنعت محصولات چوبی با کاهش 3.16 درصد بود و بعد از آن نیز فرآورده‌های نفتی بود که ریزشی 2.44 درصدی را تجربه کرد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: میانگین سرانه خرید افراد حقیقی در این هفته برابر با 23 میلیون 500 هزار تومان بود و میانگین سرانه فروش برای هر شخص حقیقی برابر با 22 میلیون و 800 هزار تومان ثبت شد. مورد بعد در رابطه با صندوق‌های درآمد ثابت است که در این هفته روز شنبه 424 میلیارد تومان پول از صندوق‌های با درآمد ثابت خارج شد. یکشنبه نیز 74 میلیارد تومان، دوشنبه 78 میلیارد تومان این صندوق‌ها شاهد خروج پول بوده‌اند، اما سه‌شنبه و چهارشنبه به ترتیب 37 میلیارد و 241 میلیارد تومان ورود پول به این صندوق‌ها را شاهد بودیم.

هفته قبل 365 میلیارد تومان ورود پول به صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت ثبت شد.

آقای ایمان ريیسی کارشناس بازار سرمایه گفت: در شرایطی به مصاف این هفته معاملاتی رفتیم که سیگنال‌های مثبتی از سمت وضعیت خارجی و سیاسی بر روی بازار سایه انداخت و در کنار آن اخبار گروه خودرویی و عرضه خودرو در بورس کالا و حذف قیمت‌گذاری دستوری توجه بازار را به گروه‌های ریالی -خودرو، بانک و حمل‌ونقل– معطوف کرد.

او می‌گوید: علاوه بر این ابلاغ نحوه محاسبه نفت خام به شرکت‌های پالایشی صورت گرفت که تغییری با سال گذشته نداشت و تاثیر منفی بر روی تابلو معاملاتی ایجاد نکرد اما کاهش قیمت نفت و کاهش نرخ دلار موجب شد تا ترس را در گروه‌های متاثر از این موضوع از جمله گروه پالایشی شاهد باشیم. در ادامه کاهش نرخ سود بین بانکی را شاهد بودیم که تاثیر مثبت بر بازار سرمایه داشت و همین طور صحبت‌هایی از سمت وزیر اقتصاد مبنی بر کاهش سود بانکی نیز شنیده شد همه این‌ها از جمله موارد اثر گذار بر روند بازار در این هفته بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد