پیش‌بینی قیمت طلا امروز 9 خرداد 1400

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 9 خرداد 1400

در جریان بازار دیروز 8 خرداد انس جهانی طلا به 1904 دلار افزایش یافت و طلای 18 عیار به یک میلیون و 82 هزار تومان رسید. پیش‌بینی‌ها از بازار طلا چگونه است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، انس جهانی طلا در بازار امروز با 10 دلار افزایش نسبت به روز پنجشنبه به 1904 دلار رسید. در کنار افزایش انس جهانی طلا و نرخ ارز، قیمت طلا و سکه روند افزایشی داشتند. قیمت سکه طرح جدید 10 میلیون و 670 هزار تومان ثبت شد.

محمد کشتی‌آرای، نایب ريیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: با توجه به افزایش انس جهانی طلا و قیمت دلار در بازار دیروز، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی با افزایش همراه بود.

نایب ريیس اتحادیه طلا درباره بازار طلای توضیح داد: با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی در روز یکشنبه روند قیمتی بازار طلا و سکه تغییر زیادی نمی‌کند و منتظر باز شدن بازارهای جهانی خواهد ماند.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی قیمت طلا فردا 9 خرداد / روند بازار تغییر می‌کند؟

دنیای اقتصاد نوشت:

رشد بی‌وقفه اونس طلا

روند قیمتی معاملات اونس طلا در هفته گذشته با تحولات خوشایندی برای معامله‌گران طلا همراه بود و شاهد افزایش جذابیت این فلز گرانبها برای بسیاری از سرمایه‌گذاران بودیم. بهای اونس جهانی در پایان آخرین روز معاملاتی خود پس از اعلام گزارش تورم آمریکا و افت ارزش دلار، در بالای سطح 1900 دلار تثبیت شد، به‌طوری که عملکرد این کالای جهانی در طول هفته گذشته 1/ 1 درصد سودآوری برای سرمایه‌گذاران خود به‌همراه داشت.

برخی کارشناسان این بازار بر این باور هستند که انتشار آمارها نشان داد قیمت‌های مصرف کننده در آمریکا طی ماه آوریل افزایش یافته و رشد تورم سبب افزایش اشتها برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا شده است به‌طوری که شاهد افزایش نسبی در آمارهای مصرف شخصی هستیم که این آمارها تقویت کننده فضای تورمی است و به نفع بازار طلا خواهد بود.

خیز جدید سکه

معاملات روز شنبه بازار طلا و سکه در همسویی با افزایش روی هر دو مولفه‌ تاثیر‌گذار بر بازار فلزات گرانبهای داخلی، اعم از نرخ دلار در بازار آزاد داخلی و بهای اونس طلا در داد و ستد‌های بازار جهانی افزایش قیمت 400 هزار تومانی را به‌ثبت رساند. به این ترتیب هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز گذشته با 7/ 3درصد رشد به 10 میلیون و 700 هزار تومان رسید.

بابسته شدن اونس طلا در رقم 1903 دلار به نظر می‌رسد معامله گران سکه به‌راحتی اقدام به فروش نخواهند کرد، همچنین نظر فعالان در بازار سکه درباره روند دلار هم تغییر کرده و انتظار افزایش دلار را دارند.اگر روند دلار افزایشی بماند سکه می‌تواند وارد کانال 10900 تومان شده و با فتح کانال‌های جدید روند افزایشی به خود گرفته و از حبس واقعی خارج خواهد شد. در غیر این‌صورت و با افت دلار روند معکوس خواهد شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد