ایجاد 217 هزار فرصت شغلی جدید در سه ماه

ایجاد 217 هزار فرصت شغلی جدید در سه ماه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در طول سه ماه گذشته، حدود 217 هزار فرصت شغلی جدید، ایجاد و در سامانه ”رصد“ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
آقای حجت الله عبدالملکی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری پنجشنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به برگزاری جلسه امروز شورای عالی اشتغال با حضور ريیس جمهور و اعضای دولت، افزود: این جلسه 13 مصوبه داشت؛ تحلیلی از وضعیت بازار کار و اشتغال و بیکاری کشور ارايه کردیم که این تحلیل، سیاست‌های خاصی را به عنوان خروجی‌های اصلی در اختیار ما قرار می‌داد.
وی با اشاره به اینکه در این جلسه، مروری بر عملکرد بخش اشتغال دولت سیزدهم داشتیم، ادامه داد: نخستین اقدام دولت در این حوزه این بود که زیست بوم ملی اشتغال جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار در نخستین جلسه شورای عالی اشتغال کشور در دولت سیزدهم، رونمایی و تصویب شد.
آقای عبدالملکی افزود: این زیست بوم، یک نظام واره است که نحوه تعامل بخش‌های مختلف کشور برای ایجاد اشتغال را نشان می‌دهد؛ در قالب دو گانه اشتغال و تولید، پنج عاملی که برای تولید نیروی انسانی لازم است در یک اکوسیستم و زیست بوم و یک نظام واره، کنار هم قرار می‌گیرند و همه این‌ها باید با هم حرکت کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اکنون این زیست بوم در حال فعالیت است و 71 دستگاه دولتی، عمومی، غیر دولتی، نهاد‌های انقلابی و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی که خارج از دستگاه‌های حاکمیتی هستند در حال ایفای نقش هستند و ماشین اشتغال دولت سیزدهم، حرکت خود را آغاز کرده است.
وی با اشاره به اینکه در طول سه ماه گذشته حدود 217 هزار فرصت شغلی جدید در سامانه رصد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شده است، افزود: در 6 ماه گذشته اش تقریبا 200 هزار فرصت شغلی ثبت شده بود.
آقای عبدالملکی اضافه کرد: همه دستگاه‌هایی که در ارتباط با اشتغال، فعالیت می‌کنند به سامانه «رصد» دسترسی دارند و اطلاعات و فعالیت‌های اشتغال آفرینی خود را در آن جا ثبت می‌کنند و هر کدملی، فقط یک بار می‌تواند ثبت شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با این حساب از ابتدای امسال تاکنون، 417 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است و در سه ماهه آینده نیز پیش بینی می‌کنیم حدود 350 تا 400 هزار فرصت شغلی ایجاد شود که نشان دهنده این است که زیست بوم و ماشین اشتغال دولت سیزدهم، به آرامی در حال شتاب گرفتن است.
او افزود: با 26 دستگاه برای ایجاد یک میلیون و 850 هزار شغل در طول 18 ماه از شهریور سال 1400 تا اسفند سال 1401 توافق کردیم و بر اساس آن داریم عمل می‌کنیم.
آقای عبدالملکی گفت: 600 هزار فرصت شغلی را برای 6 ماهه دوم سال 1400 و یک میلیون و 250 هزار فرصت شغلی را برای سال 1401 در نظر گرفتیم که تقسیمات استانی و بین دستگاهی و منابع آن‌ها مشخص شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه خالص بیمه شده‌های سازمان تامین اجتماعی، 130 هزار نفر افزایش یافته است، افزود: خالص اشتغال امسال پس از آمارگیری مرکز آمار ایران در اواخر زمستان، اعلام می‌شود.
آقای عبدالملکی گفت: حدود 7 تا 8 میلیون شغل غیر رسمی داریم که بیمه ندارند و اطلاعات درستی از وضعیت این شغل‌ها نداریم.
او افزود: سامانه جامع اشتغال ایرانیان، به تازگی، کار خود را آغاز کرده و در حال تکمیل و پالایش این آمار است، اما هنوز کامل نشده است؛ تا آن زمان، اتکای ما برای تحلیل بازار کار به طرح‌های آمارگیری است که توسط مرکز آمار ایران انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد