هند به دنبال خرید نفت بیشتر از ایران است

هند به دنبال خرید نفت بیشتر از ایران است

وزیر نفت هند اعلا کرد: امیدوارم در دوره ریاست جمهوری «جو بایدن» بتوانیم نفت بیشتری از ایران و ونزويلا خریداری کنیم، هند نیاز به متنوع کردن منابع نفتی خود برای واردات است.

خبرگزاری فارس: به نقل از بلومبرگ، کشور هند امیدوار است که در دوره ریاست جمهوری «جو بایدن» ایران و ونزويلا نفت بیشتری را صادر کنند.

هند می گوید انتظار دارد که آمریکا در دوره ریاست جمهوری جدید طوری رفتار کند که هند که سومین کشور وارد کننده نفت درجهان است بتواند منابع نفتی خود را برای واردات متنوع تر کند.

دارمندرا پرادهان وزیر نفت و انرژی هند در شبکه تلویزیوونی بلومبرگ باتاکید بر اظهارات ماه گذشته خود که گفته بود «برخی تغییرات ژيوپلتیکی وجود دارد و باید منتظر بمانیم که اتفاقات چطور پیش می رود»، تصریح کرد: ما بسیار خوشحال می شویم اگر تعداد کشورهای تولید کننده و صادر کننده نفت افزایش یابد.

اقتصاد کشورهای آسیای جنوبی به شدت به واردات انرژی وابسته است و پالایشگاه این کشورها با سیاست های خارجه کاخ سفید که طی چند سال گذشته دسترسی به نفت ایران و ونزويلا محدود شده به مشکل برخورده اند.

وزیر نفت و انرژی هند همچنین با تاکید بر اهمیت این طلای سیاه در اقتصاد کشورها گفت: تغییرات آنی در سیاست های تولید نفت کشور ها برنامه های اقتصادی را با خطر جدی مواجه می کند و به افزایش تورم می انجامد.

وی افزود: ما انتظار نداریم نفت را با قیمت پایین خریداری کنیم اما انتظار تصمیمات سریع و به زانو در آورنده از سوی تولید کنندگان نفت را نیز نداریم.

هند قبل از منقضی شدن معافیت تحریمی آمریکا درسال 2019 سومین کشور واردکننده نفت از ایران بود.

صادرات نفت ایران به چین هم ماه گذشته تقریبا دو برابر شده است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد