اپل صدرنشین بازار موبایل آمریکا / قیمت گوشی موبایل در بازار امروز 15 آبان

اپل صدرنشین بازار موبایل آمریکا / قیمت گوشی موبایل در بازار امروز 15 آبان

قیمت انواع گوشی‌های موبایل سامسونگ، اپل، هوآوی و شیايومی در بازار امروز شنبه 15 آبان 1400 را مشاهده می‌کنید.

به گزارش تجارت‌نیوز، در جدول‌های زیر، قیمت موبایل تمامی مدل‌هایی که دارای گارانتی معتبر هستند، با همان قیمت مصوب شرکت گارانتی آورده شده است، البته قیمت یک مدل با گارانتی‌های مختلف نیز ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد. تمامی مدل‌ها، دارای نسخه بدون گارانتی نیز هستند که در بازار با قیمتی ارزان‌تر به فروش می‌رسند.

اپل صدرنشینی بازار موبایل آمریکا را در فصل سوم 2021 حفظ کرد

داده‌های آماری موسسه کانترپوینت نشان می‌دهد اپل با سهم بازار 42 درصد در سه ماهه سوم سال جاری میلادی رتبه اول سهم بازار موبایل را در آمریکا به خود اختصاص داده و سامسونگ با سهم بازار 35 درصد در جایگاه دوم و موتورولا با سهم بازار 8 درصد در رتبه سوم این جدول قرار گرفته است.

طبق اطلاعات ارايه شده، شهروندان آمریکا عمدتا از گوشی‌های اپل یا سامسونگ استفاده می‌کنند و هر دو شرکت برتری خود را نسبت به رقبا افزایش داده‌اند. همچنین با وجود کمبود مداوم قطعات جهان، کل بازار نسبت به سال گذشته یک درصد رشد کرد.

«جف فیلداک» مدیر تحقیقات این موسسه عنوان می‌کند که در بازار ایالات متحده به صورت کلی روند صعودی وجود دارد. اپل حجم فروش خود را 9 درصد افزایش داده و سامسونگ رشد سالانه 18 درصدی را تجربه کرده است. حتی با وجود کمبودها، آیفون 13 اپل که در ماه سپتامبر عرضه شده بود، 17 درصد از کل فروش سه ماهه سوم 2021 را به خود اختصاص داده است. انتظارت کارشناسان این است که روند صعودی همچنان ادامه داشته باشد و غول فناوری مستقر در کوپرتینو همچنان به قدرت خود ادامه دهد.

سهم سامسونگ نیز افزایش یافته است که از جمله دلایل آن می‌توان به عرضه دو گوشی تاشو جدید و همچنین وارد کردن گلکسی A32 5G به عنوان یکی از گوشی‌های مقرون به صرفه بازار با پشتیبانی از شبکه 5G به بازار آمریکا اشاره کرد. همچنین برای خرید این گوشی در ایالات متحده کاربران می‌توانند از روش‌های زیادی مانند T-Mobile استفاده کنند.

تحلیلگران همچنین عنوان کردند که برندهای کوچکی مانند BLU، HMD و Wiko همچنان به بازار موبایل ارزان قیمت توجه دارند، اما تسلط اپل و سامسونگ غیر قابل مقایسه است. گفته می‌شود از هر ده گوشی فروخته شده در ایالت متحده، هشت دستگاه متعلق به یکی از این دو غول فناوری است.

قیمت موبایل امروز

 

مطالعه بیشتر: سرنوشت پیام‌رسان‌های داخلی چه می‌شود؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد