برنامه بیمه پارسیان برای زمین ایل گلی چیست؟ عرضه اولیه شرکت بیمه اتکایی پارس چه زمانی است؟

برنامه بیمه پارسیان برای زمین ایل گلی چیست؟ عرضه اولیه شرکت بیمه اتکایی پارس چه زمانی است؟

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه پارسیان با حضور 64 درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای صادقی، به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید. گزارش نبض بورس از این مجمع را بخوانید.

به گزارش نبض بورس، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه پارسیان با حضور 64 درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای صادقی، به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید.

آقای اویارحسین مدیرعامل شرکت گزارشی از فعالیت شرکت در خصوص سال مالی منتهی به 1399/12/30 به صورت زیر ارايه دادند:

عملکرد مالی شرکت در سال 1399:

روند درآمد‌های بیمه‌ای شرکت طی 5 سال اخیر افزایشی بوده و در سال 1399 با 36 درصد رشد نسبت به سال 1398 به مبلغ 27.329 میلیون ریال رسیده است. در سود خالص نیز شرکت با 58 درصد رشد نسبت به سال 198 به مبلغ 1.8008 میلیون ریال دست یافته است.

 
حق بیمه صادره:

حدود 38 درصد از فروش سال 1399، مربوط به رشته بیمه شخص ثالث و مازاد، حدود 26 درصد از فروش سال 1399 مربوط به رشته‌های اموال (بدنه، آتش سوزی، باربری، مهندسی و طرح‌های خاص)، حدود 27 درصد رشته‌های اشخاص (عمر، حوادث و درمان) و مابقی (حدود 9 درصد) مربوط به رشته مسيولیت و حوادث راننده بوده است.

سهم بیمه شخص ثالث و مازاد در سبد پرتفوی شرکت بیمه پارسیان در سال 1399، حدود 38 درصد بوده که در مقایسه با صنعت بیمه، شرکت بیمه پارسیان عملکرد مناسبی در این خصوص داشته است.

 
خسارت پرداختی:

خسارت پرداختی بیمه پارسیان در سال 1399 در راستای ایفای تعهدات خود در قبال زیان دیدگان، مبلغ 19، 003 میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران، بیمه شدگان و زیان دیدگان پرداخت نموده است.

در سال 1399، بیشترین سهم از خسارت پرداختی توسط شرکت، با 38 درصد به بیمه‌های اشخاص تعلق دارد و حدود 37 درصد خسارت پرداختی، مربوط به بیمه‌های شخص ثالث و مازاد بوده است.

 
 

 در حوزه سرمایه گذاری شرکت در سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت بانکی مبلغ 9.166.909 میلیون ریال، سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی 1.523.260 میلیون ریال؛ صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک 1.493.362 میلیون ریال، سهام شرکت‌های غیر بورسی 1.978.820 میلیون ریال، سرمایه گذاری در سایر اوراق بهادار 51.000 میلیون ریال، پیش پرداخت سرمایه گذاری‌ها 2023.876 میلیون ریال، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات 180.500 میلون ریال و در مجومع 16.417.718 میلیون ریال سرمایه گذاری داشته است.

شرکت به منظور ایجاد شرکتی پیشرو در حوزه بیمه‌های اتکایی، مدیریت ریسک و دیگر خدمات مالی و سرمایه گذاری در بازار‌های داخلی، منطقه و سایر کشور‌های در حال توسعه با حسن شهرت و قابلیت اعتماد و با بالاترین استاندارد‌های ارايه خدمات به مشتری، مقدمات اخذ مجوز تاسیس شرکت بیمه اتکایی پارس از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران را دریافت نموده است..

سهامداران شرکت بیمه اتکایی پارس به شرح زیر است:

  • گروه مالی پارسیان: 20 درصد
  • شرکت بیمه پارسیان: 15 درصد
  • شرکت آتیه پارسیس پارس: 5 درصد
  • شرکت سرمایهگذاری بانک کارآفرین: 10 درصد
  • شرکت صبا تامین پارسیان: 20 درصد

30 درصد از سرمایه شرکت نیز از طریق پذیره نویسی عمومی تامین میگردد. اوایل خرداد ماه پذیره نویسی این شرکت انجام خواهد شد.

 

در ادامه گزارش حسابرس و بازرس قانونی توسط نماینده موسسه حسابرسی بیات رایان قرايت گردید و مواردی که دارای ابهام بود از جانب هیات ريیسه مجمع تشریح گردید:

رد بند 4  شرکت بر اساس مصوبات شورای عالی بیمه اقدام به محاسبه و شناسایی "ذخیره فنی تکمیلی و خطرات طبیعی" و "ذخیره برگشت حق بیمه" جمعا  بمبلغ 4.660 میلیارد ریال در حساب‌ها نموده است که در این خصوص عنوان شد: بند مربوط به کلیه شرکت‌های بیمه‌ای می‌باشد. در این خصوص تکلیف شد جهت مرتفع شدن این مذاکرات لازم با بیمه مرکزی صورت گیرد.

در خصوص بند 5 در رابطه با مطالبات بیمه‌ای از شرکت خدمات بیمه‌ای ایران خودرو عنوان شد: پیرو پیگیری وصول مطالبات از شرکت خدمات بیمه‌ای ایران خودرو حسب مکاتبات صورت گرفته مقرر گردیده شرکت مزبور از محل فروش با تهاتر املاک خود نسبت به تسویه بخشی از بدهی خود اقدام نماید.

 

سوالات مطرح شده در مجمع:

علت عدم افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی چه بوده است؟ شرکت در نظر دارد طی یک ماه آینده مجمع افزایش سرمایه در این خصوص را برگزار نماید. مبلغ پیشنهادی برای افزایش سرمایه حداقل 1.500 میلیارد تومان می‌باشد.

شرکت بیمه اتکایی پارس چه زمانی انجام می‌شود؟ درخواست پذیرش شرکت به بورس ارسال شده و با توجه به نواقصی که موجود است، شرکت در حال اصلاح نواقص می‌باشد.

برنامه شرکت برای زمین ایلگلی تبریز چیست؟ قیمت تمام شده این زمین حدود 72 میلیارد تومان بوده و در حال حاضر ارزش آن حدود 600 میلیارد تومان می‌باشد. برنامه شرکت فروش در اولین فرصت می‌باشد.

 

در انتها به ازای هر سهم 300 ریال سود تقسیم گردید، موسسه حسابرسی تدوین و همکاران به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و موسسه حسابرسی هشیار ممیز به عنوان بازرس علی البدل انتخاب گردید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد