تراز 9 هزار واحد اولین هدف شاخص انبوه‌سازی

تراز 9 هزار واحد اولین هدف شاخص انبوه‌سازی

تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه گفت: شاخص گروه انبوه‌سازی بیش از 190 درصد با سقف خود در مرداد ماه سال گذشته فاصله دارد.

علی ملک لی تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه  در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با وضعیت تکنیکالی گروه انبوه‌ سازی بیان کرد: گروه انبوه سازی شامل 13 شرکت است که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان ثشاهد، وتوس و وساخت را نام برد.

این تحلیگر بازار سرمایه در ادامه گفت: متاسفانه این گروه بدترین عملکرد را در بین گروه‌های مختلف بورسی از ریزش مردادماه سال گذشته به نمایش گذاشته است. به طوری که هم اکنون بیش از 190 درصد با سقف خود در مردادماه سال گذشته فاصله دارد.

او در ادامه بیان کرد: عدد شاخص این گروه هم اکنون در ارتفاع 7 هزار 192 واحد قرار دارد که سقف قبلی این شاخص در مرداد ماه سال گذشته عدد 21 هزار 290 واحد بوده است.

بیشتر بخوانید

  •  سهام ارزنده بازار سرمایه را دریابید

ملک لی در رابطه با اهداف شاخص این صنعت گفت: از دید تکنیکال این شاخص در کانال نزولی رسم شده قرار گرفته است؛ که البته یک واگرایی در اندیکاتور RSI مشاهده می‌شود. چنانچه این واگرایی تثبیت شود، می‌توان امیدوار بود که شاخص انبوه سازی به مقاومت اول خود که باکس قرمز رنگ (محدوده 9 هزار واحد) است، دست پیدا کند. در غیر این صورت حمایت جدی این شاخص باکس سبز رنگ (محدوده 5 هزار و 700 واحد) است.

این تحلیلگر بازار سرمایه در رابطه با عوامل تاثیرگذار بر این صنعت بیان کرد: بزرگ‌ترین خبری که می‌تواند بر روند این گروه تاثیر جدی بگذارد بحث ساخت مسکن ملی و موارد مشابه است که امیدواریم در دولت جدید این موارد انجام شود تا شاهد رشد این گروه باشیم.

ملک لی در خصوص روش‌های به کار رفته در این تحلیل تکنیکال گفت: لازم به ذکر است که در این تحلیل از روش‌های "پرایس اکشن"، "سیستم معاملاتی ایچیموکو" و "سطوح فیبوناچی" برای تعیین سطوح مقاومت، حمایت و همچنین "اندیکاتور RSI" جهت تایید این سطوح استفاده شده است.

او بیان کرد: روش پرایس اکشن، به تازگی مورد توجه تحلیلگران تکنیکال قرار گرفته که به خوبی میتواند سطوح حمایت و مقاومت را نشان دهد. سیستم معاملاتی ایچیموکو نیز یکی از سیستم‌های معتبر معاملاتی در جهان می‌باشد که تحلیلگران حرفه‌ای برای تعیین نقاط حمایت و مقاومت، قدرت روند و نقاط ورود و خروج از آن استفاده می‌کنند.

او افزود: سطوح فیبوناچی نیز برای پیش بینی سطوح حمایت و مقاومت و مناطق PRZ (مناطق بازگشت قیمت) مورد استفاده قرار می‌گیرد. اندیکاتور RSI نیز به خوبی سطوح پیش خرید و پیش فروش را نشان می‌دهد.


انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد