سیگنال‌های مثبت برای بازار سهام

سیگنال‌های مثبت برای بازار سهام

معاملات هفته دوم فروردین ماه با روند نزولی و حالتی فرسایشی همراه شده و این در حالیست که پیش‌بینی می‌شد بازار سهام در هفته اول معاملات سال 1400 متعادل شود. چرا بورس متعادل نمی‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، اگرچه روند بازار سهام نزولی است اما به دلیل دامنه نوسان نامتقارن بازار ریزش زیادی ندارد و همین موضوع باعث شده تا اصلاح سهم‌ها طولانی‌مدت شود. از طرفی بازار سهام هوشمند است و به نظر می‌رسد فعلا در انتظار مشخص شدن نتیجه نشست روز سه‌شنبه و مشخص شدن جهت‌گیری‌ها نسبت برجام است و احتمال کاهش قیمت دلار نیز بورس را بلاتکلیف نگه داشته است.

سیگنال‌های مثبت

گمانه‌زنی‌های زیادی در رابطه با تغییر دامنه نوسان مطرح است و به نظر می‌رسد محتمل‌ترین سناریو تغییر دامنه نوسان به منفی 6 و مثبت 6 درصد است که به عقیده کارشناسان این موضوع می‌تواند به اصلاح سریع‌تر بازار سهام و افرایش نقدشوندگی کممک زیادی کند.

بالاخره با شروع سال 1400 احتمال مذاکره و بازگشت به برجام قوت گرفته اما هنوز اطلاعات دقیقی از نشست روز سه‌شنبه که پیرامون برجام و با حضور ایران برگذار می‌شود در دست نیست اما بعد از منتشر شدن خبر این نشست قیمت دلار در بازار آزاد سیر نزولی پیدا کرد.

نمادهای بنیادی و شاخص‌سازان اصلاح زیادی انجام دادند و کارشناسان عقیده دارند این نمادها به ارزندگی زیادی رسیدند و همچنین مجامع شرکت‌ها به زودی برگزار می‌شود.

مشکل اصلی بورس

کارشناسان عقیده دارند مشکل اصلی بورس در حال حاضر دامنه نوسان نامتقارن است و این دامنه نوسان مانع از به تعادل رسیدن شده و به دلیل جو هیجانی بازار سهام اکثر سهم‌ها در این حالت با مشکل نقدشوندگی مواجه شدند.

حمیدرضا فرهادی، کارشناس بازار سرمایه عقیده دارد یکی از بدترین تصمیمات تاریخ بورس کاهش دامنه نوسان بود و بازار سهام تا زمانی دامنه نوسان نامتقارن برداشته نشود روندی فرسایشی دارد.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد