اینجا واقعا بهشت ممتاز تهران است؟

اینجا واقعا بهشت ممتاز تهران است؟

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس، نیامده رفت. این در حالی است که پردیس،...

به گزارش ایسنا، امروز مدیریت شرکت عمران شهر جدید پردیس برای پنجمین بار در چهار سال گذشته تغییر کرد. پیمان پیرفرشی ـ سرپرست قبلی که فقط چهار ماه از زمان مسيولیتش گذشته بود، رفت و امیرحسین جابرانصاری از شهرداری تهران جایگزین او شد؛ او هم به عنوان سرپرست. پردیس یعنی بهشت، بهشتی که حالا در جریان این تودیع و معارفه، لقب ممتازترین شهر جدید کشور را به خود اختصاص داد؛ جمله‌ای که میرمحمد غراوی ـ عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در توصیف این شهر بیان کرد. او این را هم گفت که امیدواریم با مساعدت‌ها و اختصاص منابع دولتی به پردیس بتوان باقیمانده پروژه مسکن مهر را تکمیل و تحویل مالکان داد.

به موضوع حاشیه‌های منتسب به سرپرست سابق شامل عدم توانایی در تامین منابع مالی، کند شدن روند تحویل واحدهای مسکونی، نارضایتی پیمانکاران از انباشت مطالبات یا حتی اختلاف او با برخی کارکنان شرکت عمران نمی‌پردازیم؛ چرا که برای ساکنان پردیس و مخاطبان اهمیت چندانی ندارد. آن‌چه مهم است این‌که پردیس کماکان از کمبود خدمات و زیرساخت‌های شهری رنج می‌برد.

پردیس به خاطر خوش آب و هوایی و ارزش افزوده‌اش بعضا با شمال تهران مقایسه می‌شود. به یاد داریم که سال 1395 مدیرعامل سابق شرکت عمران شهرهای جدید در توصیف پردیس گفت «این رانت اطلاعاتی را به شما می‌دهم که ارزش افزوده پردیس در آینده نزدیک به شدت بالا می رود». البته آن پیش‌بینی درست از آب درآمد و به دلایل متعدد مثل دلال‌بازی و احتکار مسکن قیمت آپارتمان‌های مهر این شهر، میلیاردی شده اما از آن طرف با انبوه ساکنانی مواجه شده که از زندگی در این شهر دل خوشی ندارند.

تحویل واحدهایی با ایرادات متعدد، کمبود مراکز درمانی، تفریحی، تجاری، ورزشی، مشکلات حمل و نقل و حتی وجود سگ‌های ولگرد، تنها بخشی  از مصايب زندگی در پردیس است که ساکنان این شهر همواره طی تماس با خبرنگار ایسنا از آن گله‌مند هستند.

طبق محاسبات از حدود 84 هزار واحد مسکن مهر پردیس تا اواسط سال گذشته حدود 70 هزار واحد افتتاح شده است؛ اگر چه بسیاری از متقاضیان از وجود نواقص واحدهای تحویلی ناراضی هستند. با این حال روند تحویل واحد در یک سال اخیر کند شده است.

پروژه مترو تهران ـ پردیس هم با گذشت پنج سال از اتمام مطالعات و چهار سال از وعده آغاز عملیات اجرایی هنوز درگیر موضوعاتی مثل بازمهندسی با نگاه مهندسی ارزش است و به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها چالش‌های فنی و مالی این طرح برطرف شود.

دو دولت درگیر تکمیل پروژه‌های زیرساختی و واحدهای مسکونی شهر جدید پردیس بودند اما این شهر هنوز آن‌طور که باید و شاید شکل و شمایل شهری به خود نگرفته است. این  در حالی  است که طی چهار سال گذشته پنج مدیرعامل و سرپرست در شرکت عمران شهر جدید پردیس تغییر کرده‌اند.

حدود پنج سال قبل عنوان می‌شد که می‌توان با 2000 میلیارد تومان به شهر جدید پردیس سر و سامان داد. اما تورم‌های سنگین و رشد قیمت‌ها این عدد را به بیش از 10 هزار میلیارد تومان رساند. البته شنیده می‌شود تاکنون حدود 8000 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های شهر جدید پردیس هزینه شده اما پیشرفت کارها چندان مطلوب نبوده است. در حال حاضر نیز برخی افراد از نیاز پردیس به 5000 میلیارد تومان دیگر سخن می‌گویند. سوال این است که این برمودا تا کی قرار است منابع را ببلعد؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد