سیگنا‌ل‌های متناقض عشقی برای بورس/ گاز زنگ خطر سیمانی‌ها را به صدا درآورد؟

سیگنا‌ل‌های متناقض عشقی برای بورس/ گاز زنگ خطر سیمانی‌ها را به صدا درآورد؟

بازار سهام این روزها بیش از هر چیزی تحت تاثیر سیگنال‌های منفی دولت است.

به گزارش تجارت‌نیوز، این روزها بورس به دلیل سیاست‌های کنترل قیمتی دولت زیر فشار است. میانگین نرخ YTM اسناد خزانه اسلامی به 24 درصد رسیده است. این موضوع خود احتیاط در فعالان بازار را زیاد کرده است. قطعی زودتر از موعد برخی از کارخانجات سیمان نیز بر نگرانی سهامداران برخی از گروه‌ها افزوده است.

مجید عشقی، ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار: با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد اصلاح قیمت خودرو مجدد در ستاد تنظیم بازار بررسی شود. نتیجه آن اعلام می‌شود. براساس کشش بازار سرمایه اقدام به عرضه اوراق دولتی می‌کنیم.

شیخان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان سیمان: گاز برخی از واحدهای تولید سیمان در شمال و شمال ‌شرق کشور قطع شده است. حالا کارخانه‌های تولید سیمان مجبور به استفاده از سوخت مازوت هستند. با جایگزین شدن مازوت به جای گاز هم به زودی تغییر قیمت اعمال می‌شود.

میانگین نرخ YTM اسناد خزانه اسلامی به 24 درصد رسیده است. این نرخ طی یک سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

ریاحی عضو هیات ريیسه اتاق ایران: اگر روند قیمت‌گذاری دارو ادامه داشته باشد، باید واردات تجهیزات دارویی نیز با همان ارز مواد دارویی محاسبه شود. راه دیگر آن است که ارز برای واردات ماده دارویی و تجهیزات آن، از حالت 4200 تومانی به ارز نیمایی تغییر کند تا شرکت‌های دارویی بتوانند تجهیزات خود را نو کنند.

خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه: منابع متعددی در خارج از کشور داریم که در حال آزادسازی تدریجی آن‌ها هستیم و به صورت تدریجی هم وارد چرخه اقتصاد شدند.

 

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد