بحرانی‌شدن بدهی آمریکا وحشت جهانی ایجاد می‌کند

بحرانی‌شدن بدهی آمریکا وحشت جهانی ایجاد می‌کند

وزیر خزانه‌داری آمریکا هشدار داد که کنگره باید سقف بدهی این کشور را بالا ببرد، در غیر این صورت شاهد وحشت جهانی خواهیم بود.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، ژانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، هشدار داد که شکست در بالا بردن سقف بدهی آمریکا تبعات بسیار جدی برای این کشور و اقتصاد جهانی خواهد داشت.

وی طی سخنانی در جمع جامعه بانکداران مستقل آمریکا گفت که زمان کنگره برای بالا بردن سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری این کشور در حال تمام شدن است.

مذاکرات جو بایدن، ريیس‌ جمهور آمریکا و رهبران مجلس نمایندگان این کشور که اکثریت آنها را جمهوری‌خواهان تشکیل می‌دهند، برای بالا بردن سقف بدهی مدت‌هاست که به بن‌بست رسیده و وزارت خزانه‌داری آمریکا بارها هشدار داده که از یک ژوين بدهی‌ آمریکا به سقف خود خواهد رسید و دولت فدرال دیگر امکان عمل به تعهدات مالی و پرداخت هزینه‌هایش را نخواهد داشت.

یلن گفت: هر روزی که کنگره سقف بدهی را بالا نبرد، ما با افزایش هزینه‌های اقتصادی مواجه هستیم که می‌تواند رشد اقتصادی آمریکا را پایین بیاورد. حیاتی است که کنگره هرچه زودتر دست به اقدام بزند؛ چراکه نکول آمریکا در بدهی‌های عمومی‌اش به یک فاجعه اقتصادی و مالی منجر خواهد شد.

به گفته این مقام ارشد آمریکایی؛ عدم افزایش سقف بدهی به یک طوفان بی‌سابقه مالی و اقتصادی منجر می‌شود و روند بهبود اوضاع اقتصادی در این کشور را متوقف می‌کند.

یلن گفت: این مسيله به از دست رفتن درآمد، بروز رکود در اقتصاد آمریکا و آسیب دیدن اقتصادی جهانی منجر خواهد شد.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد