برگزاری مجامع بورسی بدون تقسیم سود / سهامداران کدام نماد منتظر سود نقدی باشند؟

برگزاری مجامع بورسی بدون تقسیم سود / سهامداران کدام نماد منتظر سود نقدی باشند؟

در مجامع عمومی عادی سالیانه شرکت‌ها که روز گذشته برگزار شد، اکثر شرکت‌ها به دلیل زیان‌ده بودن، سودی به سهامدارانشان ندادند.

به گزارش تجارت‌نیوز، روز گذشته مجمع عمومی عادی سالیانه برخی از نمادهای بورسی برگزار شد. در این مجامع ضمن تصویب صورت‌های مالی سال 99، در مورد سود تقسیمی به سهامداران نیز تصمیم‌گیری شد. نکته جالب در مورد مجامع دیروز، تقسیم نکردن سود میان سهامداران در اکثر شرکت‌ها به دلیل زیان‌ده بودن بود. در ادامه تصمیمات برخی از مجامع را بخوانید.

بر این اساس شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان، که در سال مالی 99 توانسته بود نزدیک دو هزار میلیارد تومان سودآوری داشته باشد، میزان سود نقدی به سهامدارانش را اعلام کرد. آریان که به ازای هر سهم 100 تومان سود محقق کرده بود تنها 94 ریال از آن را به سهامدارانش می‌دهد.

شرکت دیگری که در خصوص سود نقدی سهامدارانش تصمیم‌گیری کرد بیمه حافظ بود. وحافظ در پایان سال مالی 99 زیان‌ده بود و به ازای هر سهم 251 تومان زیان داد. بنابراین خبری از سود تقسیمی به سهامداران این شرکت 12 میلیارد تومانی نخواهد بود.

شرکت لبنیات پاستوریزه پاک دیگر شرکتی بود که مجمع عمومی خود را در روز 25 مرداد برگزار کرد. غپاک که امسال به سود 14 ریالی به ازای هر سهم رسید، تصمیم گرفت که چیزی از آن را به سهامدارانش ندهد. با این حال شرکت پاک هنوز زیان انباشته 35 میلیارد تومانی دارد.

شرکت تولی‌پرس هم دیگر شرکتی بود که در مجمع عمومی عادی سالیانه خود، سودی میان سهامداران خود تقسیم نکرد. شتولی هم در سال مالی 99 زیانی 125 میلیاردی را به ثبت رساند. زیانی که معادل 502 تومان به ازای هر سهم بود.

مهمترین اخبار مربوط به بازار سهام و تصمیمات مجامع بورسی را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

 

 

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد