قیمت میوه شب عید اعلام شد

قیمت میوه شب عید اعلام شد

دبیر ستاد تنظیم بازار و معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت قیمت حدودی پرتقال و سیب تنظیم بازاری را 11 هزار و 800 تومان و 8900 تومان اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، عباس قبادی در برنامه «چاپ اول» شبکه خبر گفت: برای تامین بازار شب عید حدود 40 هزار تن میوه ذخیره‌سازی شده و استانداران و کارگروه‌های تنظیم بازار استانی هر مقدار که درخواست داشته باشند ارسال و توزیع می‌شود. سیب و پرتقال بیشترین مصرف را در بین میوه‌ها بخصوص برای شب عید دارند.

وی افزود: در حال حاضر در 260 نقطه از میادین میوه و تره‌بار که ظرف چند روز آینده به 270 نقطه نیز خواهد رسید، میوه با کیفیت و قیمت مناسب عرضه می‌شود. 70 درصد مردم تهران از میادین میوه و تره‌بار خرید می‌کنند که قیمت ها 35 تا 40 درصد در این میادین، پایین‌تر از قیمت در فروشگاه‌های دیگر است.

چرا میوه گران است؟

قبادی با بیان اینکه گرانی با گران‌فروشی متفاوت است، تصریح کرد: مشکلی در تامین و تولید میوه وجود ندارد و توزیع آن از روز گذشته در سراسر کشور آغاز شده اما هزینه تولید بسیار بالا رفته است. سال گذشته نرخ ارز نصف امسال بود و حالا سبد میوه، کود، سم، هزینه‌های کارگری و حمل و نقل به شدت افزایش پیدا کرده است. پرتقال با قیمت 9 تا 10 هزار تومان و سیب زیر 9000 تومان به عمده فروشی می‌رسد و با سود حدود 1500 تومان در میادین و میوه و تره‌بار عرضه می‌شود.

قیمت‌ها در میادین میوه و تره‌بار

بنابراین به گفته وی بهترین پرتقال تنظیم بازاری با قیمت حدود 11 هزار و 800 تومان و سیب حدودا 8900 تومان در میادین میوه و تره‌بار به فروش می‌رسد.

معاون امور بازرگانی داخلی وزارت صمت با بیان اینکه در دو ماه گذشته 15 هزار و 450 پرونده تخلف به ارزش 200 میلیارد تومان تشکیل و به تعزیرات ارسال شده، درباره وضعیت بازار مرغ گفت: به وزارت جهاد کشاورزی تکلیف شده بود که 130 میلیون قطعه جوجه‌ریزی شود و در غیر این صورت مرغ به کشور وارد شود. نیاز کشور 110 تا 115 قطعه جوجه است. وزارت جهاد می‌گوید این میزان تولید را انجام داده، اما برآوردها تایید نمی‌کند.

مشکل بازار مرغ چیست؟

وی با اشاره به اینکه تهران گیرنده مرغ از شمال کشور است و تولیدکننده نیست، تصریح کرد: مدیران استانی در استان‌های تولیدکننده مرغ را نگه می‌دارند. حالا وزارت کشور پای کار آمده تا این مشکل حل شود و مقرر شده وزارت جهاد کشاورزی به تامین مرغ استان تهران اقدام کنند. مشکلی در تامین مرغ وجود ندارد و ذخایر منجمد هم تامین شده، اما مردم به مرغ گرم تمایل بیشتری دارند که درست هم هست.

قبادی همچنین از توزیع مرغ منجمد در میادین میوه و تره‌بار به زودی خبر داد.

فروش اجباری روغن تخلف است

معاون امور بازرگانی داخلی وزارت صمت درباره فروش اجباری روغن نیز تاکید کرد که این کار تخلف است و گفت: گزارش مستندی در این رابطه دریافت نکردم. تامین روغن مشکلی ندارد. میانگین مصرف ماهانه 130 تا 150 هزار تن است، اما 200 هزار تن روغن در کشور تولید می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره نقد این مقام مسيول به ستاد تنظبم بازار، گفت: نقد در رابطه با گرانی‌ها به بنده و همکاران من وارد است و اینکه مقام معظم رهبری به موضوع ورود کردند یعنی نتوانستیم موفق باشیم. اما همه از مجموعه دولت و دستگاه‌های بازرسی و غیره پای کارند و تلاش می‌کنند.

مطالعه بیشتر: 5 هزار تن میوه روی دست بارفروشان ماند / مردم میوه عید نمی‌خرند

 

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد