زمستان 1400 با کمبود 200میلیون متر مکعب گاز

زمستان 1400 با کمبود 200میلیون متر مکعب گاز

نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به مشکل تامین گاز در فصل زمستان گفت: موضوع تامین سوخت زمستانی مورد نیاز کشور هم در بخش صنعتی و هم در حوزه‌های خانگی، یکی از دغدغه‌‌های اصلی مجلس و وزارت نفت بوده است.

اقتصادآنلاین: نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به مشکل تامین گاز در فصل زمستان گفت: موضوع تامین سوخت زمستانی مورد نیاز کشور هم در بخش صنعتی و هم در حوزه‌های خانگی، یکی از دغدغه‌‌های اصلی مجلس و وزارت نفت بوده است.

در سال‌های گذشته تامین سوخت زمستانی بیشتر با محدود کردن خوراک پتروشیمی‌ها و البته کاهش گازرسانی به نیروگاه‌‌ها انجام می‌شد و نیروگاه‌‌ها نیز در فصل سرد سال، به ‌جای گاز از سوخت‌های جایگزین مانند گازويیل، مازوت و... استفاده می‌‌کردند.

بیگی نژاد در ادامه گفت: بر اساس اعلام وزیر نفت کشور زمستان 1400 با کمبود 200میلیون متر مکعب گاز روبه رو است. در راستای حل این کمبود، دولت برنامه‌ریزی برای خرید گاز از ترکمنستان توسط بخش خصوصی را در دستور کار قرار داده تا کشور در فصل زمستان برای تامین گاز مشکلی نداشته باشد. بر اساس اعلام وزیر نفت در کمیسیون انرژی مجلس روند مذاکرات بخش خصوصی برای خرید گاز ترکمنستان در جریان است و به زودی قراردادهای لازم در این خصوص منعقد خواهد شد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد