بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی بورس(1دی) / تزریق پول حقیقی به بازار پس از یک ماه

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی بورس(1دی) / تزریق پول حقیقی به بازار پس از یک ماه

افراد حقیقی امروز 170میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند که بیشترین ورود پول حقیقی به بورس یا فرابورس مربوط به گروه محصولات شیمیایی و همچنین سهام سرمایه‌‌گذاری‌...
برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ در بورس امروز حقیقی‌ها حدود 170میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و 180میلیارد تومان بود، افراد حقیقی 81درصد یعنی دو هزار و 580میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان پنج درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری»به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد «ثشاهد»، «فولاد» و «بورس» لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به «تپکو»، «وبصادر» و «کهمدا» معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت سرمایه‌‌گذاری‌ شاهد معادل 40میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی تولید تجهیزات سنگین هپکو با برتری 11میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در 66نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در 53نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول 330میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم 170میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد