لبخند بازار سرمایه به ريیس‌جمهور منتخب/ رشد 14 هزار و 310 واحدی شاخص بورس تهران

لبخند بازار سرمایه به ريیس‌جمهور منتخب/ رشد 14 هزار و 310 واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز هم‌زمان با اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری با 14 هزار و 310 واحد رشد همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات، شاخص کل بورس با افزایش 14 هزار و 310 واحد به رقم یک میلیون و 161 هزار و 984 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش 206 واحد به رقم 370 هزار و 795 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 4 میلیون و 640 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 8.1 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 482 هزار نوبت معامله و به ارزش 4 هزار و 932 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به بیش از 9 هزار و 963 میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، معامله‌گران امروز بیش از 14 هزار و 895 میلیارد تومان داد و ستد کردند.


نقشه معاملات امروز بورس تهران

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی 1.2 درصد رشد کردند، اما همین دو شاخص با معیار هم‌وزن 6 صدم درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور 71 صدم درصد افزایش یافتند. شاخص بازار اول بورس 1.2 درصد رشد کرد. شاخص بازار دوم بورس نیز 1.2 درصد رشد کرد.

امروز نمادهای شاخص‌ساز به ترتیب شامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، فولاد مبارکه، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، گلگهر، پتروشیمی نوری و پتروشیمی جم بوده‌اند.

نمادهای پرتراکنش در بورس امروز شامل صنایع غذایی کوروش، لیزینگ کارآفرین، پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، ملی مس ایران، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو و فولاد مبارکه بوده‌اند.


پالایش یکم امروز

امروز در فرابورس ایران، شاخص کل 19 واحد رشد کرده و به رقم 17 هزار و 313 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 149 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 1.2 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 252 هزار فقره معامله و به ارزش 9 هزار و 963 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون، ذوب‌آهن، بیمه کوثر و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و از سوی دیگر، نمادهای صنعتی مینو، سنگ‌آهن گوهرزمین و فرابورس بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پرتراکنش در بورس شامل تولید و توسعه سرب روی ایران، گسترش صنایع روی ایرانیان، فرابورس ایران، توسعه و عمران استان کرمان، چوب خزر کاسپین، رایان هم‌افزا و پتروشیمی ارومیه بوده‌اند.


روند یکساله شاخص بورس تهران

به گزارش فارس امروز همزمان با اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی قاطع سیدابراهیم ريیسی بازار بورس هم به این اتفاق روی خوش نشان داده و شاخص کل بورس 14 هزار و 310 واحد رشد کرد.

به گفته کارشناسان، از جمله محمدرضا معتمد سرمایه‌گذاری در بورس در بلندمدت بازدهی بیشتری نسبت به بازارهای رقیب دارد به شرط اینکه سرمایه‌گذاری از محل پس‌انداز و در شرکت‌های بنیادی و یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری انجام شود. به هیچ‌وجه کارشناسان توصیه نکرده‌اند که کسی به خاطر سرمایه‌گذاری در بورس اموال و دارایی قابل استفاده مانند خانه یا ماشین و یا طلا بفروشد.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد