وارث سامسونگ بر امپراطوری فناوری کره جنوبی تکیه زد

وارث سامسونگ بر امپراطوری فناوری کره جنوبی تکیه زد

لی جايه یونگ به عنوان ريیس هیات مدیره اجرایی سامسونگ الکترونیکس منصوب شد و این اقدام نمادین، تایید کرد که ارزشمندترین شرکت کره جنوبی توسط سومین نسل خانواده موسس خود رسما اداره خواهد شد.

به گزارش ایسنا، تحلیلگران می گویند این تغییر، منعکس کننده نقشی است که لی جايه یونگ 54 ساله از زمان بیمار شدن پدرش لی کان هی در سال 2014 برعهده گرفته بود. لی کان هی، ريیس هیات مدیره گروه سامسونگ در سال 2020 درگذشت.

لی، نایب ريیس هیات مدیره سامسونگ الکترونیکس بوده که بزرگترین شرکت کره جنوبی از سال 2012 است.

سامسونگ در بیانیه ای اعلام کرد هیات مدیره برای موافقت با این انتصاب، به فضای مبهم کسب و کار جهانی و ضرورت مبرم مسيولیت پذیری قویتر و ثبات تجاری، توجه کرده است.

این انتصاب در شرایطی انجام گرفت که سامسونگ به عنوان بزرگترین تولیدکننده تراشه های حافظه و تلفن هوشمند در جهان، با انبوهی از موانع کسب و کار در بحبوحه کندی چشمگیر تقاضای فناوری روبروست که ناشی از تورم افسارگسیخته، افزایش نرخهای بهره و دورنمای اقتصادی تیره است.

یون سوک یيول، ريیس جمهور کره جنوبی، حدود دو ماه پیش لی جايه یونگ را عفو کرد و با امید به رونق گرفتن اقتصاد کشور، اتهامات رشوه وی را پاک کرد. آقای لی در سال 2017 پس از این که در خصوص دادن رشوه به مقامات دولتی برای حمایت از ادغام دو شرکت از گروه سامسونگ، گناهکار شناخته شد، به پنج سال زندان محکوم شد. وی پس از سپری کردن یک سال از محکومیت زندان، آزاد شد اما دادگاه عالی کره جنوبی در این تصمیم تجدیدنظر کرد و دستور بررسی دوباره این پرونده را صادر کرد. در حالی که وارث سامسونگ اوایل سال 2021 در محاکمه مجدد، به دو سال و نیم زندان محکوم شد، پس از گذشت شش ماه، عفو مشروط گرفت.

عفو ريیس جمهور به او اجازه داد به هیات مدیره سامسونگ ملحق شود و بتواند برای بستن قرارداد، به خارج از کشور سفر کند. آقای لی تحت شرایط عفو مشروط، اجازه نداشت سمت رسمی در سامسونگ داشته باشد با این حال مدیریت این شرکت، وی را از جدیدترین تحولات باخبر نگه می‌داشت.

بر اساس گزارش رویترز، سامسونگ کاهش 31 درصدی سود در سه ماهه سوم امسال را گزارش و اعلام کرد ابهامات ژيوپلیتیکی، احتمالا تا اوایل سال 2023 به تقاضا، آسیب می زند و همزمان، رکود اقتصادی جهانی، تقاضا برای دستگاههای الکترونیکی را کمتر خواهد کرد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد