تمام کارشناسان بر مثبت ماندن بورس اتفاق نظر دارند

تمام کارشناسان بر مثبت ماندن بورس اتفاق نظر دارند

در قالب یک نظرسنجی، پیش‌بینی 10 کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار و شاخص کل بورس در هفته پیش رو گردآوری شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ در قالب سوالی سه گزینه‌ای از 10 کارشناس  بازار سرمایه، در مورد پیش‌بینی روند شاخص کل بورس در هفته پیش رو که منتهی به چهارشنبه 8 دی ماه 1400 است، نظرسنجی صورت گرفت.

سوال و نتایج این نظرسنجی به همراه نظرات تکمیلی و کوتاه کارشناسان به شرح زیر است:

روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل بورس در هفته آتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

1. مثبت. افزایشی

2. بدون تغییر چشمگیر (کمتر از 1 درصد)

3. منفی. کاهشی

شما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان می‌توانید نتیجه این نظر سنجی را در نمودار زیر مشاهده کنید.

همچنین در جدول زیر، علت انتخاب گزینه‌ها توسط کارشناسان توضیح داده شده است. 

نام کارشناس توضیحات
کورش آسایش گزینه اول. با ایجاد جو مثبت و حمایت‌های مختلف از بازار، می‌توان امید داشت شاهد وضعیت باثباتی طی هفته آینده باشیم.
فردین آقابزرگی گزینه اول. روند صعودی هفته گذشته و رفع ابهامات کارشناسان در خصوص نکات کلیدی پیش نویس بودجه 1401 باعث ورود نقدینگی خواهد شد، ضمنا خروج پول حقیقی در هفته گذشته روند نزولی داشته است.
نوید اختری‌زاده گزینه اول. به دلایل؛ 10 تصمیم گرفته شده ستاد اقتصادی دولت برای بازار سرمایه، تثبیت قیمت دلار در محدوده 30 هزار تومان، افزایش ارزش معاملات نسبت به 20 روز اخیر و ورود نقدینگی افراد حقیقی پس از 20 روز مداوم خروج نقدینگی.
امین امیدی گزینه اول. همانطور که در پیش بینی هفته گذشته بیان شد، روند تکنیکالی شاخص کل، روند صعودی را در کوتاه مدت تايید می کند.
آراد پورکار گزینه اول. با توجه به افزایش تقاضا در بازار سرمایه و افزایش ارزش معاملات، انتظار مثبت بودن بازار را دارم اما نه خیلی زیاد. مقاومت 1.4 میلیون بسیار مهم است که این هفته به آن می‌رسیم و شکست این مقاومت با ارزش معاملات بالای 6 هزار میلیارد تومان می تواند مسیر بازار را برای رسیدن به تارگت های بالاتر هموار کند.
محمد خبری‌زاد گزینه اول. بازار در هفته پیش رو نیز روندی مثبت خواهد داشت. اما ممکن است مالیات بر برخی محصولات صادارتی تاحدودی ابهام ایجاد کند. اما در کل هفته بعد، مثبت خواهد بود. 
ندا رضایی گزینه اول. با توجه به ارزنده بودن قیمت اکثر سهم ها و جو مثبت ایجاد شده در اواخر هفته جاری، بازاری مثبت برای هفته آینده پیش‌بینی می شود.
بابک سالاروند گزینه اول. باتوجه به اینکه قیمت بسیاری از سهم‌ها برای خرید جذاب شده و این نکته که هفته گذشته تحرکاتی را برای تقاضا شاهد بودیم، انتظار می رود که شاخص کل در هفته آتی مثبت و افزایشی باشد.
حسین مریدسادات گزینه اول. با توجه بازگشت بازار از محدوده یک میلیون و 280 هزار واحد و ارايه بسته پیشنهادی حمایت از بازار و از سوی دیگر مشخص شدن کف بازار، می توان بورس مثبتی را پیش بینی کرد.
علی ملک لی گزینه اول. با توجه به وضعیت تکنیکالی شاخص و حمایت های انجام شده از بورس، انتظار هفته ای سبز را داریم.

با توجه به انتخاب 100 درصدی گزینه اول (مثبت، افزایشی)، نزولی شدن شاخص کل بورس بعید به نظر می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود در حالت عادی با بازاری مثبت یا خنثی‌ مواجه باشیم.

لازم به ذکر است نتایج این نظرسنجی و تحلیل کارشناسان، نظر باشگاه خبرنگاران جوان نبوده و سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش محسوب نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد