سبدیار بهترین نرم افزار مدیریت و حسابداری سبدگردانی

سبدیار بهترین نرم افزار مدیریت و حسابداری سبدگردانی

شرکت پردازش اطلاعات مالی مبنا، نرم‌افزار سبدیار را برای حسابداری و مدیریت عملیات سبدگردانی به بازار عرضه کرده است.

به گزارش بورس نیوز، شرکت پردازش اطلاعات مالی مبنا، نرم‌افزار سبدیار را برای حسابداری و مدیریت عملیات سبدگردانی به بازار عرضه کرده است. این نرم‌افزار به‌دلیل پنل کاربری زیبا ومدرن، محاسبات خودکار تمام وقایع مالی و همچنین گزارش های مدیریتی جامع خود را از دیگر نرم‌افزارهای این حوزه متمایز کرده است.

در بازار سرمایه ایران شرکت‌های تامین سرمایه، سبدگردانی و‌ مشاور سرمایه‌گذاری نهادهای دارای مجوز عملیات سبدگردانی هستند. این شرکت‌ها به‌دلیل تعداد مشتریان و وسعت خدماتشان همواره به‌دنبال اتوماسیون هرچه بیشتر عملیات سبدگردانی هستند. چرا که انجام این عملیات، هم در مرحله ثبت و ورود اطلاعات،‌ هم در مرحله حسابداری و‌ نهایتا در مرحله گزارش‌دهی بسیار زمان‌بر است. ضمن‌آنکه نیروی انسانی زیاد و متمرکزی را طلب می‌کند که درنهایت ضریب خطای بالایی را متوجه عملیات سبدگردانی خواهد کرد.

از این رو یکی از الزامات سازمان بورس و اوراق بهادار برای صدور مجوز سبدگردانی، استفاده‌ی این شرکت‌ها از نرم‌افزار‌هایی تحت‌وب برای مدیریت و انجام امور سبدگردانی است. «سبدیار» یکی از نرم‌افزار‌های سبدگردانی است که توسط شرکت پردازش اطلاعات مالی مبنا ارايه شده است. از ویژگی‌های ممتاز سبدیار در درجه اول محاسبه خودکار وقایع مالی (افزایش سرمایه و سود نقدی) است که در نرم‌افزار‌های دیگر باید توسط کاربر سیستم اعمال شود.

همچنین سبدیار برخلاف دیگر نرم‌افزار‌ها در طول ساعات معاملات هر پانزده دقیقه آپدیت می‌شود و تمام خرید و فروش‌های سهام در پروفایل سبدگردانی به‌روزرسانی می‌گردد. درحالی‌که چنین امکانی در نرم‌افزار‌های دیگر سبدگردانی وجود ندارد و تمام خرید و فروش‌ها در آن‌ها باید توسط کاربر ثبت شوند. تمایز بزرگ دیگر سبدیار گزارش‌های مدیریتی آن است. یکی از این گزارش‌های که بسیار موردتوجه سبدگردان‌ها قرار می‌گیرد، «سبدگردان در یک نگاه» است که در لحظه وضعیت دارایی‌های سبد را نشان می‌دهد و گزارشی مختصر، مفید و بسیار کاربردی برای ارايه به مدیران و همینطور مشتریان سبدگردانی است.

گزارش دیگر سبدیار «گزارش مدیریت سبدگردانی» است که به مدیر سبدگردانی در جهت مدیریت ریسک پرتفوی کمک شایانی می‌کند. به‌عنوان‌مثال در این گزارش مدیر سبد می‌تواند حداقل و حداکثر درصد یک سهم را در هرکدام از سبد‌ها یا همه سبد‌های تحت مدیریت خود مشاهده کند. به‌این‌ترتیب همواره می‌تواند میزان ریسک ناشی از عدم توازن پرتفوی را رصد کند.

همینطور گزارش «خلاصه عملکرد سبد» که گزارشی کامل جهت ارايه عملکرد سبد به سرمایه گذاران است را می‌توان به‌عنوان یکی دیگر از گزارش‌های منحصربه‌فرد سبدیار عنوان کرد.


و درنهایت امکان دسترسی به اطلاعات مختلف در قالب همه سبدها یا به تفکیک سبد در یک گزارش از دیگر ویژگی‌های ممتاز گزارش‌گیری در نرم افزار سبدیار است. شرکت پردازش اطلاعات مالی مبنا مدت نه سال است که سبدیار را روانه بازار کرده است و در حال حاضر بیش از 25 شرکت سبدگردانی و سرمایه‌گذاری معتبر جزو مشتریان نرم‌افزار سبدیار هستند.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد