وزیر نفت: قیمت CNG برای مصرف‌ کننده تغییر نمی‌کند

وزیر نفت: قیمت CNG برای مصرف‌ کننده تغییر نمی‌کند

انرژی باشگاه خبرنگاران نوشت :هیات وزیران در جلسه مورخ 12 تیر 1401، به استناد اصل (138) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت نفت، حق العمل خدمات جایگاه های سوخت را با احتساب عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در سال 1401، با اعمال 45 درصد افزایش نسبت به سال 1400، تعیین کرد.

وزیر نفت گفت: تعیین قیمت 570 تومان برای هر مترمکعب CNG، به معنای تغییر قیمت برای مصرف‌کنندگان نیست.

جواد اوجی اظهار کرد: پیرو مصوبه مورخ 18 تیر 1401 دولت در خصوص تعیین کارمزد جایگاه‌های عرضه CNG، تعیین قیمت 570 تومان برای هر مترمکعب CNG، به هیچ عنوان به معنای تغییر قیمت برای مصرف‌کنندگان نیست و صرفا برای نحوه محاسبه کارمزد جایگاه‌داران عزیز اعلام شده است.

اوجی می گوید: مابه‌التفاوت قیمت فعلی CNG یعنی 453 تومان تا رقم اعلام‌شده، توسط دولت پرداخت می‌گردد و قیمت هر مترمکعب CNG برای مصرف‌کنندگان همان نرخ قبلی 453 تومان است.

هیات وزیران در جلسه مورخ 12 تیر 1401، به استناد اصل (138) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت نفت، حق العمل خدمات جایگاه های سوخت را با احتساب عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در سال 1401، با اعمال 45 درصد افزایش نسبت به سال 1400، تعیین کرد.

بیشتر بخوانید :

  • روزنامه اطلاعات: اگر وزیر نفت می گوید خزانه را پر کرده ام چرا دولت در پرداختهایش مشکل دارد/ادعاهای دولت در باره کاهش کسری بودجه با اما و اگر روبه روست
  • قیمت جدید سی‌ان‌جی اعلام شد/ قیمت سوخت‌های مایع گران می‌شود؟

به موجب این مصوبه، متوسط نرخ حق العمل جایگاه های گاز طبیعی فشرده (CNG) در سال 1401 نسبت به سال 1400 (بر حسب طبقه بندی) 45 درصد اضافه می شود. مبالغ حق العمل جایگاه ها از محل فروش توسط جایگاه های عرضه سوخت برداشت می شود.

همچنین برای جبران حق العمل جایگاه های عرضه گاز طبیعی فشرده (CNG)، قیمت عرضه هر مترمکعب آن معادل 570 تومان تعیین شد.

22046

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد