پیش‌بینی قیمت طلا فردا 29 بهمن / انس جهانی به زیر 1800 دلار رسید

پیش‌بینی قیمت طلا فردا 29 بهمن / انس جهانی به زیر 1800 دلار رسید

طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته با شش هزار تومان افزایش به یک میلیون و 141 هزار تومان رسید. ريیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید با توجه به روند کاهشی انس جهانی پیش‌بینی می‌شود طلا فردا ارزان شود!

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز طلا و سکه در حالی گران شد که پیش‌بینی تحلیل‌گران مبنی بر کاهش انس جهانی طلا به زیر هزار و 800 دلار به واقعیت پیوست. انس جهانی طلا امروز با 27 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت یک هزار و 794 دلار رسید.

به گفته ريیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با توجه به اینکه در آستانه نوروز قرار داریم، تقاضا برای خرید طلا و سکه زیاد شده است، همین مسيله باعث شد که طلا و سکه نسبت به کاهش انس جهانی طلا مقاوت نشان دهند و چندان ارزان نشوند.

ابراهیم محمدولی اظهار کرد: اکنون وضعیت جهان آرام است. به همین دلیل انس جهانی طلا روند کاهشی به خود گرفته است. پیش‌بینی می‌شود چنانچه این وضعیت ادامه‌دار باشد، طلا و سکه فردا در بازارهای داخلی ارزان ‌شود.

روز گذشته سید محمود فضل آذر شربیانی، بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفته بود: «قیمت طلا بستگی به مسايل و رفتارهای سیاستمداران دارد. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا فردا افزایش یابد.»

سکه چقدر ارزان شد؟

امروز قیمت سکه چقدر گران شد؟ محمدولی در پاسخ به این سوال توضیح داد: طلای 18 عیار با پنج هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت یک میلیون و 141 هزار تومان رسید. قیمت سکه طرح جدید 210 هزار تومان افزایش یافت و با قیمت 11 میلیون و 830 هزار تومان معامله شد.

نیم‌سکه با 100 هزار تومان افزایش به قیمت 6 میلیون و 600 هزار تومان رسید.

ربع سکه با 50 هزار تومان افزایش با قیمت 4 میلیون و 350 هزار تومان فروخته شد. سکه گرمی با 50 هزار تومان افزایش با قیمت 2 میلیون و 500 هزار تومان معامله شد.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی قیمت طلا فردا 28 بهمن / سکه چقدر ارزان شد؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد