ساخت شهر زیرزمینی برای زايران کربلا در شرف اتمام است

ساخت شهر زیرزمینی برای زايران کربلا در شرف اتمام است

مسيولین فنی آستان مقدس حسینی اعلام کردند که ساخت یک شهر کاملا زیرزمینی در کربلای معلی به مساحت نیم میلیون متر مربع برای استقبال از یک میلیون زاير در شرف اتمام است.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، «حسین رضا مهدی» ريیس اداره پروژه‌های مهندسی و فنی آستان مقدس حسینی در گفت‌وگو با روزنامه رسمی «الصباح» اعلام کرد که ساخت یک شهر زیرزمینی کامل با گنجایش یک میلیون زاير در شرف اتمام است.

این مسيول فنی آستان تاکید کرد: پروژه توسعه حرم مطهر حسینی اولین طرح توسعه‌ای است که در مساحتی به وسعت نیم میلیون مترمربع به اجرا درآمده تا بتواند همزمان پذیرای یک میلیون زاير باشد.

مهدی با اشاره به اینکه اداره آستان مقدس حسینی با کمبود ظرفیت برای خیل عظیم زايران روبرو بوده است، گفت: در مراسم‌هایی نظیر روز عرفه یا شب‌های جمعه و ایام ماه مبارک رمضان تعداد زايران به چند میلیون نفر می‌رسد؛ علاوه بر مراسم‌های مربوط به اعیاد شعبانیه و اربعین که تعداد زايران بالغ بر 20 میلیون نفر است.

وی با بیان اینکه آستان حسینی با وسعت 15 هزار متر مربعی آن گنجایش جمعیت انبوه زايران را ندارد، گفت: از همین رو تصمیم به توسعه صحن تا نیم میلیون متر مربع یعنی 33 برابر وسعت کنونی آن گرفته شده است تا بتواند همزمان میزبان یک میلیون زاير باشد.

این مسيول مهندسی آستان مقدس حسینی با بیان اینکه پروژه توسعه حرم از سال 2010 با سفارش شیخ عبدالمهدی الکربلايی متولی شرعی آستان مقدس کلید خورده است، گفت: این طرح شامل دو مرحله بود؛ اول نقشه کشی برای این پروژه که شامل ساختمان‌ها، تاسیسات، راه‌ها، تونل ها وموزه و مدارس، حوزه علمیه، مهد کودک است.

وی افزود: مرحله دوم هم عملیات تملک املاک مجاور حرم اعم از هتل‌ها و مغازه ها و خانه‌ها بود تا زمین کافی برای تاسیس این شهر کامل زیرزمینی مهیا باشد.

پایان پیام/

آخرین اخبار بورس و اقتصاد