بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی بورس (3آذر) / ورود پول 240میلیاردی حقیقی ها

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی بورس (3آذر) / ورود پول 240میلیاردی حقیقی ها

افراد حقیقی امروز 240میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین شرکت‌های چندرشته‌ای...

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ در بورس امروز حقوقی‌ها حدود 240میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار و 710میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی 21درصد یعنی هزار میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان پنج درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» و «سرمایه‌گذاری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «استخراج کانه‌های فلزی» و «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «شستا»، «فسبزوار» و «زاگرس» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «تجلیح»، «جم پیلن» و «شفن» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی معادل 25میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی تجلی توسعه معادن و فلزات با برتری 480میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در 36نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در 91نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول 600میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم 320میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد