قیمت پیاز در حال کاهش است+جدول

قیمت پیاز در حال کاهش است+جدول

قیمت پیاز کاهش جزيی داشته و در سطح شهر از هر کیلو بیش از 30 هزار تومان به 25 تا 27 هزار تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت عمده فروشی میوه و سبزیجات در هفته جاری (15 تا 21 اسفند 1401) از سوی میدان مرکزی میوه و تره بار تهران اعلام شد. نزدیک شدن به روزهای پایانی سال بازار میوه را تا حدودی داغ کرده است؛ البته اوج خرید میوه عید نوروز روزهای 27 و 28 اسفند خواهد بود. پیش بینی می‌شود پس از گذشت حدود 3 سال قرنطینه و محدودیت‌های بهداشتی به دلیلی پاندومی کرونا امسال سفرها و دید و بازدیدها بیشتر باشد. مصادف شدن ایام نوروز با ماه رمضان جنب و جوش را در بازار کالاهای اساسی از جمله میوه افزایش داده است.

پایان فصل برخی میوه‌ها قیمت آنها را افزایش داده و در حالی که دی و بهمن قیمت پرتقال به هر کیلو 7 هزار تومان رسیده بود این روزها کف قیمت این محصول پاییزی 13 هزار تومان است. همچنین گران‌ترین میوه در بین محصولات مصرفی بازار میوه و تره بار توت فرنگی بوده که هر نیم کیلو آن به نرخ 90 هزار تومان به فروش می‌رسد. فلفل دلمه رنگی هم در بین صیفی جات در راس هرم قیمتی بازار سبزی جات قرار داشته و در میادین عمده فروشی تره بار هر بر اساس عرضه و تقاضا تعیین قیمت می‌شود.

قیمت سیب در بین میوه‌های طبقه متوسط نسبت به سایر محصولات قیمت بالاتری داشته و کف نرخ آن در میادین عمده فروشی 15 تا 20 هزار تومان بوده که این عدد در سطح شهر به 30 تا 45 هزار تومان می‌رسد. البته ريیس اتحادیه بارفروشان تهران روز گذشته به مهر گفت، روزانه 2 هزار و 500 تن پرتقال و همین میزان سیب در استان تهران توزیع می‌شود که قیمت عمده آنها بین 12 تا 30 هزار تومان است. مصطفی دارایی نژاد با بیان اینکه تا امروز 40 هزار تن سیب و پرتقال در میادین عمده فروشی عرضه شده است، تصریح کرد: بازار پرتقال تقریبا تامین است اما نسبت میزان سیب به پرتقال کمتر بوده که اتحادیه تلاش خود را به کار گرفته تا کمبودی در بازار وجود نداشته باشد.

پیاز که در چند ماه اخیر بحث‌های زیادی را به دنبال داشته و قیمت آن تا بیش از 40 هزار تومان هم رسید با واردات کاهش جزيی داشته و در سطح شهر از هر کیلو بیش از 30 هزار تومان به 25 تا 27 تومان رسیده است. در حال حاضر پیازهای موجود در بازار پیازهای شیری و زرد بوده و پیاز قرمز موجودی ندارد.

در ادامه ریز قیمت میوه و سبزی جات در هفته جاری قابل مشاهده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد