افشای اطلاعات 3 نماد بورسی

افشای اطلاعات 3 نماد بورسی

روز گذشته سه اطلاعیه با اهمیت منتشر کردند که از افشای اطلاعات 3 نماد بورسی خبر می‌دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز، روز گذشته سه شرکت بورسی اطلاعیه بااهمیت منتشر کردند. یکی از این اطلاعیه‌‌‌ها از سوی شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج فارس روی کدال قرار گرفت که در آن از افزایش قیمت حمل کیسه‌های آرد از کارخانه‌های آرد تهران به نانوایی‌‌‌ها خبر داده شده بود.

طبق اعلان این شرکت، حسب تصمیمات متخذه کارگروه استان تهران و غله منطقه یک، حمل کیسه‌های آرد از کارخانه‌ آرد تهران به نانوایی‌ها به میزان 104 درصد افزایش یافته است. در این اطلاعیه برآورد شده که این موضوع باعث خواهد شد درآمد شرکت از محل حمل آرد به میزان 21 میلیارد تومان افزایش یابد.

شفاف‌سازی شرکت سایپا شیشه

شرکت سایپا شیشه هم در یک اطلاعیه با موضوع «شفاف‌سازی درخصوص نوسان قیمت سهام» اعلام کرد: «به استناد ماده 17 مکرر دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران به اطلاع می‌رساند از تاریخ گزارشگری قبلی (صورت‌های مالی و گزارش تفسیری مدیریت دوره مالی 12/ 9/ 6 و3 ماهه منتهی به 30/ 12/ 1399) تا مقطع فعلی تغییر بااهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است. بنابراین به نظر می‌رسد نوسان قیمت سهام شرکت طی روزهای معاملاتی اخیر با توجه به شرایط بازار و روال طبیعی عرضه و تقاضای سهام صورت گرفته است.»

نتیجه ادعای حقوقی شرکت سنا

شرکت سرمایه‌گذاری نیروگاهی ایران (سنا) هم اطلاعیه‌‌‌ای راجع به نتیجه نهایی ادعای حقوقی خود بر نیروگاه کاوه قاین منتشر کرد. موضوع این دعوای حقوقی انتقال مالکیت نیروگاه شهید کاوه قاین به شرکت تولید نیروی زاگرس بوده که در بخشی از آن آمده است: «در تاریخ 21/ 4/ 1400 با حضور ريیس محترم حوزه قضايی، دادستان و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قاین اجرای حکم در محل نیروگاه انجام و مالکیت نیروگاه شهید کاوه قاین به شرکت تولید نیروی زاگرس منتقل شد.»

نیروگاه سیکل ترکیبی شهید کاوه قاين در کیلومتر 4 جاده قاين-مشهد و در زمینی به مساحت 120 هکتار واقع شده است. این نیروگاه مشتمل بر چهار واحد گازی تیپ V94. 2 طرح نیام ساخت شرکت مپناست.

توان اسمی هر یک از این واحدها برابر 5/ 157مگاوات است و در مجموع این نیروگاه با توان 630مگاوات یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌‌‌های شرق کشور است که برق استان خراسان جنوبی و بخشی از شبکه سراسری را تامین می‌کند. عملیات بخش گاز این نیروگاه در سال 1386 شروع و در اسفند سال 1388 به بهره‌برداری رسیده است. سوخت اصلی نیروگاه گاز طبیعی و سوخت جایگزین آن، گازويیل است.

در این نیروگاه امکان نصب دو واحد بخار 160 مگاواتی نیز وجود دارد که در صورت نصب و راه‌اندازی آنها، ظرفیت اسمی نیروگاه به 956 مگاوات و راندمان نیروگاه از 34 به 48 درصد افزایش خواهد یافت.

ارزش نیروگاه سیکل ترکیبی شهید کاوه قاين

طبق ارزیابی هیات کارشناسان رسمی دادگستری منتخب شرکت‌های سنا و توانیر، نیروگاه سیکل ترکیبی شهید کاوه قاين در سال 1399 به مبلغ 33 هزار میلیارد ریال ارزش‌‌‌گذاری شده است. گفته شده با لحاظ میزان مالکیت شرکت سنا در شرکت تولید نیروی زاگرس، به ارزش بازار شرکت سنا بیش از 2هزار میلیارد تومان افزوده می‌شود.

همچنین با انتقال مالکیت نیروگاه سیکل ترکیبی شهید کاوه قاين به شرکت تولید نیروی زاگرس پیش‌بینی می‌شود این نیروگاه در اولین سال تملک از تاریخ تحویل نیروگاه مورخ 21/ 04/ 1400 تا انتهای سال‌جاری با آمادگی تولید بیش از 3 میلیون و 214 هزار مگاوات ‌‌‌ساعت و انرژی تولیدی برآوردی یک‌میلیون و 407هزار مگاوات ‌‌‌ساعت، درآمدی بالغ بر 970 میلیارد ریال را برای شرکت تولید نیروی زاگرس به همراه داشته باشد که با لحاظ کردن بهای تمام شده معادل 300 میلیارد ریال، سودی معادل 670 میلیارد ریال برای شرکت تولید نیروی زاگرس خواهد داشت.

منبع: دنیای‌اقتصاد

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد